• klarasool

Min familj har övergett mig :(

Jag e så arg o ledsen. Min mamma o pappa har sagt att jag inte e deras dotter längre

Allt började me att jag träffade en kille som inte dom tyckte om.

Det e en stor åldersskillnad mellan mig o killen. Jag fyller 16 om 1 mån och killen är 34.

Vi träffades genom min syster när jag precis hade fyllt 15.

Igår så tog ja ett gravtest som visade att ja e gravid, inte planerat jag äter p-piller. Killen blev chockad o ja me.

Ringde o pratade me mamma om de o hon slängde på luren åkte till mina föräldrar o blev utkörd från huset.

Alla mina saker hade dom ställt ut o dom tog min nyckel till huset. Dom skrek o gormade att ja inte va deras dotter o att ja aldrig kommer att träffa dom mer......

*gråter*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-04 15:55
    jag kommer inte skriva här inne längre. Tack för allt stöd o råd.
    kram

• Svar på tråden Min familj har övergett mig :(
  • Anonym (Men!!)

Men!!Du måste ju ha stöd!! Hoppas deras chock släpper snart och att de tar sitt förnuft till fånga. Kan din syster stötta dig?? Har du bra vänner som kan hjälpa dig? Vart får du bo nu då?? Hoppas allt löser sig! Tänker på dig!

• MarajaILund

Men oj. Fy vad jobbigt, stackars dig! Jag antar att dina föräldrar är chockade över graviditeten och så överreagerar de. Hoppas de ändrar sig! Kan du bo hos din kille så länge?

Kram till dig

• SCSI

Men kära nån! Så får man inte bete sig som familj, hela vitsen är att man ALLTID är välkommen hur dumt man än betett sig!

Har du ingen annan familj i närheten? Mostrar, farföräldrar..?
    eller nån kompis familj där du känner dig hemma och där du kan känna dig välkommen?
    Familj hänger inte så mycket på blodsband när det kommer till kritan, utan är de som alltid ställer upp och alltid välkomnar en, hur jobbigt läget än är.

Dina föräldrar lugnar säkert ner sig så småningom, även om det inte är så mycket till tröst just nu. Men försök att inte lägga all energi på dem - de är inte mottagliga för tillfället, de är för upprörda för det. Ägna dig istället åt att hitta nåt annat ställe där du känner dig trygg och kan landa lite. Nånstans där du kan samla kraft.

*kramar om*

• Anonym

Förstår dina föräldrar fullständigt!!! Jag hade gjort som dom!

• Anonym (oj...)

Det låter som att dom är kraftigt chockade... när jag kom hem som 19-åring och sa att jag skulle gifta mig med min pojkvän tre veckor senare, pratade inte mina föräldrar med mig på en vecka. Det var ju en mildare händelse och därför en mildare reaktion, så jag kan förstå om dina föräldrar reagerar som dom gör... ge dom lite tid att smälta det här. Har du någnstans att ta vägen? Hur är relationen till barnets pappa? Ska du behålla barnet?

• Anonym (oj...)
    Anonym skrev 2008-05-30 15:26:58 följande:
    Nu var väl kanske inte det som TS frågade efter i detta läge, vad vill du uppnå med ditt inlägg? Få TS att må ännu sämre?
  • Anonym

Jösses!! Don har ju faktiskt ansvar för dig tills du fyllt 18!! Hur kan dom göra så?? Hoppas allt löser sig till det bästa!

• Anonym

inte för att låta pesimistisk men förmodligen kommer din kille dra också om du väljer att behålla ungen

• Anonym
    Anonym skrev 2008-05-30 15:26:58 följande:
    Tur att man inte har dig som förälder då. Usch att skaffa barn och tänka så. Borde va förbjudet.
  • Bubbelbarn

Jag hade inte heller något vidare kontakt eller ingen kontakt alls med min mamma under flera år.
    Men när jag kom hem från BB med vår dotter så fick jag ett telefonsamtal av henne.
    Att hon ville komma och hälsa på sitt barnbarn och att vi skulle börja lära känna varadra på nytt.
    Nu har det gåt drygt 1,5 år och vi pratar regelbundet med varadra, vi träffas så ofta vi kan.
    Så håll hårt i blivande pappan så du inte behöver bli ensamstående mamma så ska du se att allt kommer fixa sig.
    Din familj kommer ta kontakt med dig sedan när allt lagt sig.
    Låt dom bara vara och stäng inte ut dom den dagen dom tar kontakt!
    Lycka till!

Mamma till Tindra 060919
Svar på tråden Min familj har övergett mig :(