har mitt barn diabetes????hjälp!
är sjuk just nu,illamående,ont i magen,feber och har en 3+ på ketoner i urin,när jag googlar det kommer det bara upp artiklar om diabetes...men hjälp!Eller kan det vara av annan orsak...kanske uttorkad??
är sjuk just nu,illamående,ont i magen,feber och har en 3+ på ketoner i urin,när jag googlar det kommer det bara upp artiklar om diabetes...men hjälp!Eller kan det vara av annan orsak...kanske uttorkad??
UVI????
ingen UVI enligt proverna...men "bara" 1+ på ketoner idag och hon mår bättre!
Misstänker du diabetes igen tycker jag att du ska åka in akut, eller iaf ringa sjukvårdsupplysningen :)
Dricker han och kissar jättemkt? Ketoner kan han ju få om han ätit för lite nu när han är sjuk.
låter som han är uttorkad tycker jag
pratat med en kompis som jobbar som sjuksköterska..man kan ha ketoner när kroppen är "inställd på svält" dvs att hon ätit för dåligt...bantare skulle väl jubla över ketoner i urinet..*ler*..och hon äter ju knappt alls just nu så det låter rimligt.Men varför fick jag inte det svaret på rådgivningen??
Eftersom man läser om ketoner första terminen på sjuksköterskeutbildningen hade hon kanske hunnit glömma bort dem?
*ler*..säkert var det så...tur man har uppdaterade vänner..!