• Anonym (AO)

Matmissbrukare - här kan ni skriva av er!

Förra tråden stängdes...

Sitter precis och har min absolut värsta hetsätning på låååång tid, så för alla som behöver skriva av sig - go ahead!

Idag har jag ätit:
    1 latte

Kycklingsallad med tomatsås

Hetsätit: Massa frukt, kanelbullar, havreflarnssmet, glass, naturgodis, bröd, smör, tja, allt helt enkelt...oooont i magen

Vad gör ni när ni känner att en hetsätning är på gång? Kan ni mildra det på något sätt?

• Svar på tråden Matmissbrukare - här kan ni skriva av er!
  • Anonym (6 års pina)

Hej har inte varit medlem förut... men jag är en gammal avdankad hetsätare!! Det är faaan så svårt att inte hetsäta...

• Anonym

Var är den där länken från förra tråden där man kunde kolla kalorier och så?

• Anonym (6 års pina)

det här är egentligen en tråd där jag inte ska vara.... ungefär som en alkoholist inte ska vistas i en bar......

• Anonym (punkt)

men här pratar man ju om problemet inte nåt dåligt

• Anonym (6 års pina)

nej man varför pratar ni om det som om ni trivdes med det?

• Anonym (6 års pina)

Anonym (punkt) skrev 2008-05-30 21:26:21 följande:

men här pratar man ju om problemet inte nåt dåligt
    DET ÄR DÅLIGT!! JUST DETHÄR PROBLEMET ÄR JU DÅLIGT...
  • Anonym (punkt)

Ja, det är dåligt men här peppar man ju varann till att FÅ SLUT på det

• stjärnljus

Jag har ingen sund relation till mat. Jag överdriver portionerna och kan ibland bara trycka i mig typ allt som kommer i min väg.
    Som idag till exempel. Jag blev sugen på rostat bröd men nöjer mig inte med två mackor. Näää... jag åt 8-10 stycken (tappade räkningen) med massor av smör och marmelad på. Tycker det är skitgott medan jag äter men blir så äcklad av mig själv när jag ätit klart.

• Anonym (FörLite)

Jag äter inte för mycket utan tvärt om... Bara kaffe till frukost, macka till lunch och middag på kvällen. *suck* Inte undra på att mna hela tiden är trött och inte orkar med nånting.

• Anonym (5 års pina)

Hur ska man göra för att hålla balansen? De senaste åren har jag gått upp ca 20 kg till följd av mitt matmissbruk! (Väger ca 30 kg för mycket allt som allt). Jag KAN INTE äta normalt... Vissa dagar äter jag ganska lite. Andra dagar vräker jag i mig. (Kebab, pizza och godis på det). Jag äter när jag är pigg, trött, glad, ledsen, uttråkad, stressad... Jag använder maten som säkerhetsventil. Hur kommer man ifrån det? Någon som har några tips?

Jag rör på mig ganska mycket (hårdtränar inte dock) men det hjälper ju inte stort när man ofta stoppar i sig kanske 5000 kalorier om dagen! Det enda motionen förmodligen har räddat mig från, är att bli jättefet... Vilket förstås är bättre än inget. Jag väger i alla fall inte tresiffrigt, men jag väger ju ändå för mycket! Mår inte bra av det här!

Svar på tråden Matmissbrukare - här kan ni skriva av er!