Timanställd/Projekt anställd fp hur räknar man?
Hej!
Jag har ingen fast tjänst, utan jobbar på timme på ett jobb och är projektanställd på ett annat, så har jag haft det sedan jag var i v 10 ca (är nu i v21) Min lön kan skifta ganska ordentligt beroende på hur mycket jag har jobbat varje månad. Sedan jag blev gravid har min lön efter skatt legat på 7000-15000. Så det är helt olika som sagt. Innan jag blev gravid låg min lön på 7000 efter skatt. Och så var det från att jag tog studenten tills att jag blev gravid.
Men nu till min fråga!
Hur ska jag räkna ut min föräldrapenning när jag verkligen inte har en aning om hur mkt jag har i års inkomst å jag heller inte kan räkna ut det?
Någon som har erfarenhet av det här?
Har ringt till försäkringskassan 2 ggr och frågat men blir inte klokare för det:P
den ena jag prata med sa att man slår ihop det jag har tjänat under de 8 månaderna innan förlossning å sen delar det på 8 månader gånger 12 för å se årslön. Och den andra jag prata med sa att det inte spelade någon roll hur mkt jag tjänade innan utan att de skulle utreda hur mycket jag beräknas tjäna efter min mamma ledighet..
Super snurrigt tycker jag när allt det här är helt nytt för mig och jag inte fattar hälften av vad de säger =)
Så jätte tacksam om det e nån som vet!!
ha det så bra!