citronvatten
Jag undrar bara om citronvatten är dåligt att dricka för starkt om man är gravid??
Jag älskar riktigt starkt och surt citronvatten och dängde i mig en liter igår kväll, men började sedan att må dåligt, vad tror ni??
Jag undrar bara om citronvatten är dåligt att dricka för starkt om man är gravid??
Jag älskar riktigt starkt och surt citronvatten och dängde i mig en liter igår kväll, men började sedan att må dåligt, vad tror ni??
Att du mådde dåligt kan ju bero på att det är så surt.... det är ingen fara...ta en novalucol.... vissa gravida lever på citroner och det är ingen fara alls! Lycka till!
Det är väl inte så bra om det blir för surt, om du har halsbränna och så.
Annars kan jag inte se att citronvatten skulle vara farligare än annars om man är gravid.
Jag dricker en pressad citron + två pressade apelsiner nästan vaje morgon och kväll! Smaskens
När jag väntade mitt första barn åt jag fyra citroner om dan. Jag skalade dem och åt dem som man äter apelsiner. Jag tror inte att jag mådde mer illa än vad jag skulle ha gjort utan att ha ätit citroner. Tror alltså inte att det är farligare att dricka citronvatten när du är gravid än om man inte är det.
Citron är även bra mot urinvägsinfektion så fortsätt du med ditt drickande!