• Bei Bei

Någon som har en croozer-kid?

Ska förmodligen köpa en cykelvagn i morgon. Vill ha en som man kan ha spädbarn i, den ska gå att göra om till vagn (gärna joggingvagn).
    Har kollat på Chariot´s för två barn (min syster har en sådan) men den är så ruskigt dyr (ca 10 000
    Hittade istället en croozer-kid. Den kostar ca 5000:- och har liknande funktioner som charioten. Har även spanat på den norska vagnen nordiccab men den är lite dyrare.

Är det någon som har en croozer? För / nackdelar? Är spädbarnsinsattsen bra? Sitter det stora barnet bra?

www.croozer.se   www.nordiccab.se  www.chariotcarriers.com för er som inte vet vad jag skriver om men blev nyfikna

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-30 21:37
    www.activekids.nu Finns info på svenska om chariot´s vagnar.
  • Svar på tråden Någon som har en croozer-kid?
  • Bei Bei

*puff* Ska köpa den nu på förmiddagen, skulle vara bra med ris eller ros...

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Minellii

Bei Bei skrev 2008-05-31 08:03:34 följande:

*puff* Ska köpa den nu på förmiddagen, skulle vara bra med ris eller ros...
    Hejsan jag har den inte men jag funderar på att köpa den......vill så mkt hellre ha en cougar men den är ju sååå dyr. KOmmer aldrig på fråga att jag köper en sån dyr vagn....har spanat på blocket men jag har inte lyckat köpa någon.

Har du köpt dn croozer nu? Vad tycker du om den? Jämfört med don systers cougar?

kram Lisa
  • Bei Bei

Ja vi har köpt den men bara kört stora tösen iden eftersom vi väntar på att spädbarnsinsatsen ska komma... Än så länge är jag nöjd. Skiljer inte så mkt i funktion från cougar, men givetvis lite tristare design. cougar har ett smart solskydd som croozer saknar, men jag ska sy ett eget. Tycker den är lite trög att montera av från cykeln, men annars är jag supernöjd. :)

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Minellii

Bei Bei skrev 2008-06-10 11:26:43 följande:

Ja vi har köpt den men bara kört stora tösen iden eftersom vi väntar på att spädbarnsinsatsen ska komma... Än så länge är jag nöjd. Skiljer inte så mkt i funktion från cougar, men givetvis lite tristare design. cougar har ett smart solskydd som croozer saknar, men jag ska sy ett eget. Tycker den är lite trög att montera av från cykeln, men annars är jag supernöjd. :)
    hej okej jo cougar är lite roligare, snyggare och lite bättre utformad....vill såååå gärna ha den. Hade jag haft pengarna så hade jag köpt den men nu har jag iaf beställt croozern Vad är det för ett solskydd? Bra med lite tips, jag kan nog sy ett sånt själv också
  • Bei Bei

Håller med, men det är inte värt 500 extra om du inte är multisportare... (min syster och hennes man är det)
    Är lite tveksam till om den verkligen fungerar så bra efter skidor, med tanke på luftmotståndet...
    Eftersom det kan vara stark sol rätt in i vagnen är det rätt smidigt med solskyddet. Det är bara ett svart tyg som går att fästa en bit ned från taket. Barnen kan se ut, men slipper solen i ögonen. Kan fota min vagn sen när jag sytt ett.

Minellii skrev 2008-06-10 19:53:18 följande:
    Bei Bei skrev 2008-06-10 11:26:43 följande:hej okej jo cougar är lite roligare, snyggare och lite bättre utformad....vill såååå gärna ha den. Hade jag haft pengarna så hade jag köpt den men nu har jag iaf beställt croozern Vad är det för ett solskydd? Bra med lite tips, jag kan nog sy ett sånt själv också
    ♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Minellii

Bei Bei skrev 2008-06-10 21:55:31 följande:

*5000 extra ska det givetvis stå*
    jo jag förstod nästan det.... ja du får gärna göra det, skulle gärna vilja se hur det ser ut Så får jag sy en själv sen
  • Minellii

hej igen ...du, vart beställde du din vagn ifrån? hur lång va leveranstiden? vilken färg fick du? fick du välja färg?

• Bei Bei

Köpte den i en cykelaffär i Kalmar. Den fanns inne i butiken så jag tog med den hem direkt.
    De hade bara den gröna inne så det fick bli den. Tror vagnen görs i Holland så om affären inte har den på lager måste de beställa därifrån.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Minellii

Bei Bei skrev 2008-06-11 16:34:26 följande:

Köpte den i en cykelaffär i Kalmar. Den fanns inne i butiken så jag tog med den hem direkt. De hade bara den gröna inne så det fick bli den. Tror vagnen görs i Holland så om affären inte har den på lager måste de beställa därifrån.
    okej ja jag beställde från wild-outdoorlife och dom skickar direkt från Tyskland och det fanns bara gröna
  • Minellii

Bei Bei skrev 2008-06-11 16:34:26 följande:

Köpte den i en cykelaffär i Kalmar. Den fanns inne i butiken så jag tog med den hem direkt. De hade bara den gröna inne så det fick bli den. Tror vagnen görs i Holland så om affären inte har den på lager måste de beställa därifrån.
    förresten...ni har köpt dubbelvagnen? hur tar ni er runt i affärer och in genom dörrar med den?
Svar på tråden Någon som har en croozer-kid?