• cloudberry79

Krockat bilen, ska man ställa av den?!?

Tyvärr har jag totalkvaddat vår bil, den lär aldrig gå att köra med igen Nu är då frågan, ska jag ställa av bilen och på så sätt få tillbaka lite slantar från bilregistret? Den är relativt nyskattad, så det är någon tusenlapp det handlar om. Eller, ska jag vänta tills försäkringsbolagets utredning är klar?

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • Svar på tråden Krockat bilen, ska man ställa av den?!?
  • Miss Love

Ring försäkringsbolaget och fråga dem hur du måste gå till väga för att allt ska gå rätt till.

• Nettan1

Jag kan inte tänka mig att du gör något fel i att ställa av bilen.
    Tänk bara på att om du ska ställa av bilen så måste du göra det senast imorgon om du vill att det ska börja gälla nästa månad.
    Man måste ställa av bilen innan den 1:a den månaden det ska börja gälla.
    Så var det iallafall när vi flyttade utomlands i ett par månader

• casca

Det har absolut ingen betydelse när du ställer av den, ställer du av den idag är den avställd så fort du fått bekräftelsen, ställer du på den igen så måste du ha med dig kvittensen på att den är påställd om du nu ska köra med den. Enda begränsningen är det måste gå en dag mellan av och påstälning.
    Uttnyttjas framför allt av motorcyklister som har en försäkringspremie på en löjlig massa tusenlappar. 30-40 tusen helår är inget ovanligt. Vägverket gillar inte detta riktigt så de har inför en avgift på 50 kr varje gång man ställer på ett fordon, men man sparar fortfarande pengar på det hela.

// J

• cloudberry79

Jag funderade mest om det kommer påverka försäkringen på något sätt, att jag ställer av den. Å andra sidan så borde de ju se att jag gjort avställningen EFTER krocken, så den inte var avställd vid kollisionstillfället. Reparationerna beräknas gå på långt över vad bilen är värd, så jag sitter mest och väntar på en värdering av TH...

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
Svar på tråden Krockat bilen, ska man ställa av den?!?