Uppfödning av marsvin.
Jag funderar att inom en snar framtid skaffa marsvin och är därför ute efter personer som föder upp marsvin, helst i Malmö eller iaf i Skåne. Någon som vet något om detta? Vore tacksam för svar :)
Jag funderar att inom en snar framtid skaffa marsvin och är därför ute efter personer som föder upp marsvin, helst i Malmö eller iaf i Skåne. Någon som vet något om detta? Vore tacksam för svar :)
Hittade precis en i Staffanstorp www.lovelybears.se/ Men kom gärna med fler tips om ni har några.
Vad är det för ras på marsvinet?
Jag hade en gång teddy marsvin. Helt underbara.
Det är värkligen trevliga djur.
Jag vet en dam som föder upp teddy marsvin lite nedan för Göteborg. Det kanske är för långt från dig?
Ras spelar egentligen inte så stor roll men teddy är en av dom raserna jag tittat på. :)
Problemet är bara att jag inte har bli och känner ingen i min närhet som har det heller så det blir svårt att hämta hem dom :(
ÅÅÅ vad tråkit. Det går inte med buss då?
Marsvin överhuvutaget är ju så goa och trevliga djur.
Lycka till!!!
Jag tänkte mest på marsvinen dom kanske inte gillar att åka kollektivt så långt. Dessutom har jag läst att många uppfödare inte vill att man åker kollektivt med dom
Jo jag har läst mig till det också, det har stått mellan marsvin, kanin och råttor. Och marsvin vann denna gången Nästa gång blir det kaske ngt annat djur.
Hej!
Jag bor i Ängelholm och föder upp teddymarsvin. Är godkänd uppfödare inom Svenska Marsvinsföreningen under prefixet SMF 237 Sweet Dream's.
Transporter brukar kunna lösa sig på olika sätt så det är inget att oroa sig för
För tillfället har jag en kull som är född den 29 april i år, kvar till salu finns en söt och supertam (kliver upp i handen när man öppnar burdörren) liten pojke. Vid intresse kan en hane född 2006-12-16 följa med som sällskap, även han är söt och trevlig Har även en kull planerad till hösten.
Lill-killen är inte utsatt till salu än men bild på honom finns på min hemsida (www.sweetdreams.webb.se) under födda kullar (kull XIV).
Har du frågor om marsvin, uppfödare eller mina pojkar så är du välkommen att höra av dig till mig!
//Sandra
Åh vad kul att du svarade här
Är det Sugar and Honey som är bebisen men vem är den vuxne kan inte hitta bild eller så är det helt enkelt så att det inte finns någon bild . Egentligen hade jag tänkt mig två bebisar men eftersom jag aldrig haft marsvin förut så kanske det bara är bra om jag köper ett vuxet och ett litet.
Så bra att du tror att transport kan lösa sig på något smart sätt för jag har inte hittat någon i Malmö som föder upp. Om man inte vill köpa av djuraffär då vill säga.
Jag undrar vad dina marsvin kostar? Och det vore kul att se bilder på hur dom ser ut i dagsläget om det är möjligt
Vi ska flytta den 16e denna månad så jag har ingen möjlighet att köpa marsvinen innan dess, hoppas dom finns kvar så länge. I annat fall finns det ju fler chanser.
Ha det fint Och tack ännu en gång för att du svarade i den här tråden.
Så lite så
A Taste of Honey eller Sugar and Honey är det som är till salu, förmodligen så är det "Tastey" som är tingad redan (de har inte sagt vilken av dem rent ut men jag uppfattade det om att det är "Tastey" de vill ha, kan maila dem och fråga om du vill veta innan du bestämmer dig).
Hanen som kan följa med finns på sidan pensionärer, heter Sweet Dream's Sir Bliss, kallas Vidar.
Tar man en vuxen och en bebis så är rangordningen fastställd från början och då blir det minimala risker för problem i framtiden när den lille blir könsmogen.
Jag tar 250 kronor för ungar, jag säljer egentligen inte vuxna utan det blir endast i samband med köp av unge en vuxn kan följa med och då blir det för en symbolisk summa.
Jag kan försöka ta nya bilder på dem nu en dag, skicka ett mail till mig (min mailadress finns på hemsidan) så kan jag maila över dem.
Jag kan inte komma på någon uppfödare i Malmö för tillfället *tänker* nä, det finns det nog inte.
Jag tror inte att små-pojkarna kommer att vara redo att flytta innan den 16:e (de går fortfarande tillsammans med sin mamma och diar). Är du intresserad av "bebis" & Vidar så kan jag reservera dem till dig.
Som sagt, hör av dig via mail till mig så kan vi snacka vidare där
//Sandra
Jag skickar ett mejl istället
Nu är ett mejl skickat