• yaaniz

När kan man amma igen?

Om man dricker en 3.5:a öl hur lång tid tar det innan man kan amma igen utan risk för att bebisen får i sig någon alkohol?

• Svar på tråden När kan man amma igen?
  • ZAFT

Du kan ju dricka två glas vin och fortfarande amma så då borde du ju kunna amma även fast du druckit en öl? Eller så väntar du tills imorgon om det känns bättre.

Den vackraste stunden i livet var den när du kom
  • yaaniz

Tack för ditt svar. Finns det inget sätt man kan räkna ut på hur lång tid det tar?

• kristella1

yaaniz

Sluta oroa dig. Alkohol går inte över i bröstmjölken. Socialstyrelsen har ändrat sina riktlinjer..

• ZAFT
    yaaniz skrev 2008-05-31 00:14:28 följande:
    Tack för ditt svar. Finns det inget sätt man kan räkna ut på hur lång tid det tar?
    När du inte har någon alkohol i kroppen så har din mjölk inte det heller.

Du kan ju räkna ut här, frågan är om det ens går räkna ut på bara en öl

http://wwwc.aftonbladet.se/kvinna/alkocount.html
  • ZAFT
    kristella1 skrev 2008-05-31 00:16:41 följande:
    yaanizSluta oroa dig. Alkohol går inte över i bröstmjölken. Socialstyrelsen har ändrat sina riktlinjer..
    Klar en del går över i brötsmjölken, om inte vill jag gärna läsa det som står om att inget går över i bröstmjölken.
  • Livshlädje

Bröstmjölken får samma promillehalt som ditt blod! Efter enstaka öl eller glas med vin är det alltså nästan ingen alkohol alls i mjölken och man kan amma utan problem!

Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • konkjela

1 glas vin tar 3 timmar att gå ur kroppen, halvpava minst 6 timmar. så en 3,5 lär väl kanske ta typ 1 timme eller så.

• kristella1
    FrökenFräken84 skrev 2008-05-31 00:19:23 följande:
    Klar en del går över i brötsmjölken, om inte vill jag gärna läsa det som står om att inget går över i bröstmjölken.
    Okej får väl rätta mig då.. Det går över men har ungefär samma promille som filmjölk.. = väldigt väldigt låghalt..

Men ni gör som ni vill och jag gör som jag gör så är alla nöjd.. Vill du inte amma efter att du druckit så gör inte det. Men jag ammar efter att jag druckit ett glas vin..

Nu blir det väl häxjakt efter att ja skrev det här..
  • yaaniz

Jag drack 2 folköl och ammade sen..sen drack jag 2 till sen väntade jag 2 timmar ca innan jag ammade igen.

Han verkade då okaj iaf ;)

• Beckah82
    yaaniz skrev 2008-05-31 00:14:28 följande:
    Jo: NOLL sekunder.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • ZAFT
    kristella1 skrev 2008-06-01 11:55:30 följande:
    Okej får väl rätta mig då.. Det går över men har ungefär samma promille som filmjölk.. = väldigt väldigt låghalt.. Men ni gör som ni vill och jag gör som jag gör så är alla nöjd.. Vill du inte amma efter att du druckit så gör inte det. Men jag ammar efter att jag druckit ett glas vin.. Nu blir det väl häxjakt efter att ja skrev det här..

Klart att alla gör som dem vill, man ska ju göra det som känns bäst och tryggast för en själv. Jag skulle ex amma efter ett glas vin utan att ha dåligt samvete.

Men jag skulle avstå att amma om jag druckit väldigt mycket just för att en del går över till bröstmjölken, det var bara så jag menade.

Svar på tråden När kan man amma igen?