När kan man amma igen?
Om man dricker en 3.5:a öl hur lång tid tar det innan man kan amma igen utan risk för att bebisen får i sig någon alkohol?
Om man dricker en 3.5:a öl hur lång tid tar det innan man kan amma igen utan risk för att bebisen får i sig någon alkohol?
Du kan ju dricka två glas vin och fortfarande amma så då borde du ju kunna amma även fast du druckit en öl? Eller så väntar du tills imorgon om det känns bättre.
Tack för ditt svar. Finns det inget sätt man kan räkna ut på hur lång tid det tar?
yaaniz
Sluta oroa dig. Alkohol går inte över i bröstmjölken. Socialstyrelsen har ändrat sina riktlinjer..
Bröstmjölken får samma promillehalt som ditt blod! Efter enstaka öl eller glas med vin är det alltså nästan ingen alkohol alls i mjölken och man kan amma utan problem!
1 glas vin tar 3 timmar att gå ur kroppen, halvpava minst 6 timmar. så en 3,5 lär väl kanske ta typ 1 timme eller så.
Jag drack 2 folköl och ammade sen..sen drack jag 2 till sen väntade jag 2 timmar ca innan jag ammade igen.
Han verkade då okaj iaf ;)
Klart att alla gör som dem vill, man ska ju göra det som känns bäst och tryggast för en själv. Jag skulle ex amma efter ett glas vin utan att ha dåligt samvete.
Men jag skulle avstå att amma om jag druckit väldigt mycket just för att en del går över till bröstmjölken, det var bara så jag menade.