• KnutRut

Hicka på en nästan 3 dygn gammal bebis! Hur får man bort den?

Våran lilla Amanda äter och äter men kan knappt rapa, bara ibland och fiser lite och jag vet att det är mycket luft i magen på henne.

Nu har hon fått världens hicka!!!

Hur botar man?

• Svar på tråden Hicka på en nästan 3 dygn gammal bebis! Hur får man bort den?
  • tinna

Hicka botar man genom att amma sa dom på mitt BB. Eller ge napp men det är väl inte att rekommendera till en sån liten plutta Annars försvinner hickan av sig själv efter en stund. Lycka till med lilla Amanda!

• kajsa kavat

Min son fick alltid hicka när han var antingen hungrig trött eller bajsnödig :) Det var bara att testa vilket det var! Du kan ju alltid börja med att prova amma. Men hicka hos bebisar är inte lika obehagligt som vi upplever det har jag hört - de har ju hicka redan i magen.

• Nanne

Jag har ammat när Bianca hickat och det hjälper....

• Mandy

Min dotter kan hicka i upp till 1,5 h utan att det verkar göra henne nåt. Så verkar de inte besväras av det så behöver man ju inte göra nåt åt det. Annars brukar det hjälpa att amma.

• KCsMama

Det är ingen fara om de hickar! De gör de ju redan i magen

• Mandy

Alla barn behöver inte rapa. Min dotter har aldrig gjort det.

• xena

man kan ta på dem en mössa det sa de till mej på biva för de blir kalla om huvudet å det funkar för det mesta

kram xena

• Jen

Hickan är ju träning av diafragman och det bekommer inte de flesta bäbisar så om inte barnet bryr sig så behöver man inte göra det heller!

Svar på tråden Hicka på en nästan 3 dygn gammal bebis! Hur får man bort den?