• Mamsingen

Handla på IKEA!

Vi har tänkt köpa nya soffor i samband med vår flytt till ny lägenhet och har förstått att soffan måste beställas på varuhuset alt. inhandlas online. Om man beställer den på varuhuset, hur länge ungefär måste man vänta? Åker man tillbaka då och hämtar den? Vi vill inte ha hemkörning (vilket skulle gå på 1400kr). Någon som har koll?

• Svar på tråden Handla på IKEA!
  • Maria40

Det är olika leveranstid för olika saker, förmodlien även olika för sofforna. Gissar på att det beror på tillverkare, om det finns i lager osv.

Det bästa är väl att åka till ett ikea och provsitta sofforna (fast det kanske ni redan gjort?) sedan kan ni fråga eller ringa till kundtjänst och fråga om leveranstiderna.

• BoomBoom

När jag köpte min soffa, en tylösand, i Uppsala fanns inte den som standard i deras butikslager, därför fick jag gratis hemkörning. Ett par snygga killar levererade den några dagar senare. :D

• Mamsingen

Tack för alla svar (båda två ). Har pratat med kundtjänst, och då det är beställningsvara och detta innebär gratis hemleverans *jippi*. Väntetid på den soffa vi vill ha är ca 10 dagar.

Svar på tråden Handla på IKEA!