• happygilmore

    Närhet

    Det är så här, att min flickvän som är gravid i tionde veckan. Hon har blivit helt personligthetsförändrad. Hon vill inte att jag ska ta på henne. Hon ifrågasätter allt jag gör. Jag försöker verkligen att vara henne till lags.

    När jag konfronterar henne får jag gliringar till svar, att jag inte vet hur det är att vara gravid osv..

    Jag tycker det här är jobbigt. Jag menar att i en relation behövs ju närhet oavsett om man är gravid lr ej.

    Någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Närhet
  • Ulfino

    Grattis, ni får en dotter... (enligt hörsägen skall döttrar ge mödrarna en tuffare match).

    Skämt och sido, hormoner gör förändringar. Tyvärr får Du nog räkna med detsamma även efter förlossningen, upp till några veckor i alla fall.

    Har Du andra att prata med? Arbetskollegor? Vänner? Familj? Jag tror att det är viktigt att du inte sitter inne med dina tankar och funderingar.

  • Cyberdansken

    Jag håller inte riktigt med föregående talare.

    visst är det en massa hormoner som spökar ja. Och visst påverkas hon av det och av luktar osv.
    Men det betyder inte att vilket beteende som helst är ok.

    Sätt dig ner med henne och utan att anklaga så tala om för henne hur det känns för dig. Lägg inte skull på henne utan säg till henne att "jag känner såhär när du gör/säger såhär."
    Tala om för henne att du inte alls känner igen henne och tala om för henne att närhet med dig inte betyder sex per automatik.
    Att det är ok att bara sitta tätt och prata.

Svar på tråden Närhet