• brokenheart87

ont i halsen gravid v33 snälla svara...

Hej, har nu i en vecka haft ganska ont i halsen det känns som jag är på väg o bli förkyld men det konstiga är att jag blir varken bättre eller sämre har lika mycka ont varje dag hela tiden, jag har aldrig varit med om en sån förkylning som inte kommer ordentlig och inte försvinner heller...

känner nån igen detta:(???

• Svar på tråden ont i halsen gravid v33 snälla svara...
  • Nyfiken gul

du är inte allergisk mot något då?? man kan bli extra känslig mot pollen o sånt när man är gravid.

Jag har haft hösnuva i två veckor snart o blir varken sämre eller bättre... Är gravid i vecka 35

• brokenheart87

det ända jag vet är att jag är allergisk mot gluten och det äter jag ju inte, har ätit mycket jordgubbar som jag normalt vis inte brukar göra men det åt jag inte idag för att kolla, jag har aldrig haft pollen eller hösnuva kan man ta något mot det???

• evelgen

Vet inte riktigt. Vet bara att man blir extra infektionskänslig när man är gravid och att det kan ta längre tid innan de släpper. Jag hade influensa för några månader sen och det tog nog nästan en månad innan det onda i halsen släppte.

Nu är jag i v38 och har åkt på en förskylning som var bättre igår men som har blivit värre i dag igen. Börjar bli orolig. Vill inte vara sjuk när jag ska föda. Min mamma säger att hon inte hört om någon som varit sjuk och fött barn och att kroppen säkert känner att den ska vänta lite tills jag blir frisk igen. Men så här i slutet längtar man ju bara tills det ska sätta igång men nu är man lite tveksam...

• brokenheart87

tack för alla svar jag kan bara inte sluta oroa mig, har haft det jätte jobbgt sista månaderna sen lyckas få detta är verkligen inte kul, vad gör ni mot detta det känns hemsk och gå runt med on pannan o kroppen o feber känsla som om man är på väg och bli riktig förkyld, ska till bm på måndag men tänkte fråga er så jag vet innan

• Junior mint

Det är precis vad jag har! Jag har fått grymt ont i halsen, men det bryter liksom inte ut någon förkylning! Jo lite täppt är jag, men mest ont i halsen...i FYRA dagar nu!
    Har bf den 10e så jag vill INTE vara sjuk när bebben kommer!!!

• AnnisE

Jag har varit konstant förkyld de senaste månaderna... just nu är det ont i halsen mest...och så är jag jättehes och kan knappt prata -jättebra när jag är lärare!! :) Jag får för mig att man är lite mer infektionskänslig när man är gravid. Jag är nu i vecka 36 och när jag fick vår förre kille hade jag bihåleinflammation under denna tid - inte kul! Och då ville läkaren inte ge mig penicillineftersom jag var gravid. Då var jag lagom glad!!! Som tur var så gick detöver till v.38 när vår Ville kom. Jag hoppas att det försvinner denna gång också - det är inte kul att vara förkyld och känna sig hängig när förlossningen närmar sig. Då har man annat som man vill koncentrera sig på!

Svar på tråden ont i halsen gravid v33 snälla svara...