• Anonym

svensexa...

Min blivande man blev kidnappad för svensexa idag. Känner mig lite överkörd eftersom jag nu sitter ensam hemma och inte har en blekaste om när han kommer hem eller vad de gör med honom.

Kanske överreagerar jag men jag hade gärna velat veta det innan. Självklart missunnar jag inte honom en rolig svensexa men känner mig lite missmodig nu.

Hur var det för er, visste ni om när han skulle bli kidnappad? Självklart gäller inte frågan om ni själva blev möhippade samma dag!

• Svar på tråden svensexa...
  • Anonym (Skrämmande)

Att du hänger upp dit liv så på din blivnade make att du inte ens kan klara dig ensam en kväll/natt. Han gifter sig bara en gång, låt honom och hans polare hållas för guds skull!

M

• Anonym

Anonym (Skrämmande) skrev 2008-05-31 17:41:32 följande:

Att du hänger upp dit liv så på din blivnade make att du inte ens kan klara dig ensam en kväll/natt. Han gifter sig bara en gång, låt honom och hans polare hållas för guds skull!
    M
    Har inte sagt att jag inte klarar mig ensam. Det gör jag. Jag har inte sagt och kommer inte säga ett ord om detta till honom.

Men jag hade velat veta det innan så jag inte kl 17 en lördagkväll får reda på att jag sitter utan planer.
  • Anonym

Ingen som har lust att kasta ljus på vad som kan tänkas vara brukligt i denna fråga? Vi är bland de första i bekantskapskretsen som gifter oss så har inga egna erfarenheter

• Anonym (polly)

jag trodde seden bjöd att kompisarna kollade med den respektive för att se om datumet passade för möhippa/svensexa -så gjorde iaf våra vänner när vi gifte oss, och jag vet att det varit så på andra vi varit bjudna till.

• Anonym

Nja vet inte hur seden ser ut men varken jag eller min man visste om respektives svensexa/möhippa.

Lätt att man kanske avslöjar för den andre

• Anonym

Beror ju helt på om ens blivande kan hålla tyst eller inte. Vi valde att inte involvera brudgummen då han är så grymt dålig på att behålla hemligheter

Anonym (polly) skrev 2008-05-31 17:54:28 följande:
    jag trodde seden bjöd att kompisarna kollade med den respektive för att se om datumet passade för möhippa/svensexa -så gjorde iaf våra vänner när vi gifte oss, och jag vet att det varit så på andra vi varit bjudna till.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-05-31 17:56:16 följande:
    Lätt att man kanske avslöjar för den andre
    Jo, men man skulle ju kunna kolla att det inte redan fanns planer som förstörs...
  • fruis

Jag tror det är lite olika. Det enda skälet till att bruden blir kontaktad egentligen är ju för att dubbelkolla att det inte krockar med något annat viktigt inför bröllopet. Kan man få den informationen på annat sätt ser jag det inte som nödvändigt att meddela.

Själv blev jag inte tillfrågad utan förstod det först när jag mötte en strid ström av min mans vänner på väg åt det håll där jag senast sett honom. Jag är inte säker men jag tror inte att min man kände till när min möhippa skulle inträffa heller. Och tur är väl det för han är sämst i världen på att ha hemligheter.

• 14 september

Jag hoppas jag får veta innan dem kidnappar min sambo, vi har tre barn så det är ju lika mycket sambons uppgift att ta hand om dem så ska hann iväg vill man helst veta det innan. När jag ordnade möhippa för syrran så ringde en kompis och bokade upp henne så hennes man visste att hon inte skulle vara hemma. Så jag hade blivit irriterad om nån bara kommit o snott sambon en kväll när man räknar och planerar att han ska vara hemma.

• Anonym

Äsch, det är EN kväll i hela ditt liv?

14 september skrev 2008-05-31 18:03:24 följande:
    Jag hoppas jag får veta innan dem kidnappar min sambo, vi har tre barn så det är ju lika mycket sambons uppgift att ta hand om dem så ska hann iväg vill man helst veta det innan. När jag ordnade möhippa för syrran så ringde en kompis och bokade upp henne så hennes man visste att hon inte skulle vara hemma. Så jag hade blivit irriterad om nån bara kommit o snott sambon en kväll när man räknar och planerar att han ska vara hemma.
Svar på tråden svensexa...