• Marnia

Vällingby centrum?

Hejsan

Skulle behöva lite hjälp.. vi är en liten familj, mamma, pappa och en liten bebis. Vi funderar på att kika på ett hus som ligger på 10 mins gångväg från Vällingby centrum. Hur är det att bo där inärheten.. är det säkert att bo där med barn, har tyvärr blivit lite varnad, att vällinby skulle vara lite farligt. Jag har absolut ingen aning.. så jag vill gärna höra av de som vet, kanske ngn som bor i närheten i hus.

Tack på förhand :)

• Svar på tråden Vällingby centrum?
  • Kajsan

Där skulle jag inte bo. Känns lite skabbigt... Kälvesta/Vinsta är trevligt, men övriga Vällingby skulle jag inte överväga ens.

• Marnia

Huset ligger i Rocksta.. inge bra?

• vallis

Marina: Menar du Råcksta?

Råcksta är ett lugnt område.

• Marnia

hehe.. ja jag menar råcksta.. stavade fel

härligt att höra att det är lungt, men hur är det om barnen går in till vällingby centrum själva när de blir större... är det okej skolor och så, om ngn vet?

• Kajsan
    vallis skrev 2008-05-31 19:33:34 följande:
    Marina: Menar du Råcksta?Råcksta är ett lugnt område.
    Råcksta är ett av de ställen i Stockholm jag ALDRIG skulle bo.
    Jag har bott där, i samma hus som Christer Petterson bodde i då.
    Vår bensin blev slangad ur bilen typ varje natt , min cykel blev snodd 3 gånger och en dag hittade vi en laddad pistol på marken utanför huset.
    Så jäkla risigt ställe;
  • vallis

Marnia: jag är uppvuxen i vällingby, flyttade därifrån när jag var 19 år. Har själv gått på Vällingbyskolan, den var helt ok. På min tid var det mera livligt på Grimstaskolan.
    men tror inte att mycket har förändrats.

Det är bättre att du själv går till område och gör din egen uppfattning.

Råcksta är mycket lugnt område.

• Kajsan
    vallis skrev 2008-05-31 20:00:19 följande:
    Råcksta är mycket lugnt område.
    Du skojar va?
  • Marnia

eh.. nu blir jag lite villrådig... när ni skriver så olika

• Folke07

Känner inte igen mig i Kajsans beskrivning av Råcksta. Var det länge sen du bodde i Råcksta? Jag upplever det som ett lungt område med många barnfamiljer. Villaområdet är ju jättefint och det finns mysiga lekplatser i närheten. Bäst är väl som sagt att gå runt och titta själv men jag trivs väldigt bra.

Svar på tråden Vällingby centrum?