jag hatar matte!
Jag hatar matte. Matte har förstört hela mitt liv och min framtid. Jag kommer aldrig komma in på sjuksköterskeprogrammet och därmed kommer jag aldrig få en chans att bli det jag vill bli. Jag får antingen vara skittorkare för resten av mitt liv eller gå en utbildning till ett annat yrke som jag antagligen kommer vantrivas med för resten av mitt liv. Jag hatar ekvationer, funktionslära och allt annat som har med matte b att göra. Jag går ut omvårdnadsprogrammet med MVG i alla ämnen förutom Matematik B där jag har IG. Jag är en bra människa och vet att jag skulle bli en bra sjuksköterska om jag fick chansen. Min mamma är sjuksköterska och hon använder aldrig någonsin så avancerad matte som finns i B kursen. Aldrig någonsin!
På tisdag ska jag göra om slutprovet för tredje gången och jag har bestämt mig för att ge upp om jag inte klarar det. Jag mår så jävla dåligt, jag VET att jag inte är någon korkad människa men man känner sig ju inte särskilt smart. Vem fan uppfann matte b och varför i helvete ska man behöva ha det som krav för sjuksköterskeprogrammet?!
Jag har inget att göra i höst, får jag inget jobb och inte kommer in står jag där helt utan pengar och räkningar som ska betalas. Vad fan ska man göra?!