Är så orolig för mina barn...
Blir nästan sjuk av oro emellanåt för mina barn... Båda två har varit väldigt sjuka under vintern/våren. Vi har legat på sjukhus flera gånger, mest pga astmatiska besvär.
Sonen har klagat över magont länge. Nu äter han dåligt, har blivit smalare (inte gått ner mkt i vikt, men inte heller gått upp på ett tag). Jag vill att han ska undersökas pga detta. Idag hittade jag en liten knuta på hans huvud, i hårbotten och blev genast illamående av oro. Den känns för stor för att vara ett insektsbett och för liten för att vara en bula.
Min lilla bebis (5 månader) har börjat hosta igen och det blir nog snart dags för en ny sjukhusvistelse. Än så länge har hon "bara" hosta, men jag är super-orolig för HUR sjuk hon kommer att bli denna gången.
Det jobbiga är att folk i min omgivning verkar tycka att allt är normalt. Det har flera gånger varit så att jag menat att de varit sjuka och andra har varit lite nonchalanta, men att barnen ändå visat sig vara ordentligt sjuka. Det känns som att folk tycker jag bara vill springa till doktorn i tid och otid. Jag känner ofta att jag måste ursäkta och avdramatisera min oro. Jag "får" aldrig RIKTIGT uttrycka min oro. Emellanåt blir jag själv orolig att jag lider av nåt mûnchhausen-syndrom, eftersom alla andra verkar så himla avslappnade, men jag jag vill ju verkligen inte ha sjuka barn.
Vet egentligen inte vad jag vill med detta inlägg, men det är nog skönt att skriva av sig bara.