SIN74 skrev 2008-06-02 22:01:54 följande:
Tack MuminMy.Kände mig lite påhoppad - tar ibland åt mig helt i onödan.Barn och vatten är en viktig grej. De ska både lära sig på ett bra sätt samtidigt som man som förälder vill kunna låta dem springa lite fritt också.Mina har gått på babysim, minisim och allt vad det heter så de har bra vattenvana. Fyraåringen kan simma. De vill helst inte ha armpuffar men jag tycker det är bra när man är själv med båda. Det är ju ingen 100% säkerhet men det ger i alla fall några extra sekunder.Jag badar alltid med dem men har man två barn med sig de inte alltid vill vara på samma ställe känns det bra om de har sina puffar.
Jo, sonen min säger dock att han inte behöver dem nu

och det har han iofs rätt i (han är 3 till sommaren), har han bara simfötter på sig klarar han sig utmärkt på egen hand några minuter eller så

Han simmar omkring och hämtar luft när han behöver, men såklart blir han trött efter ett tag och behöver vila och är han då för långt från kanten får man ju hjälpa till

Vid havet eller en insjö skulle jag dock inte låta honom ha armpuffar utan där tycker jag man ska vara såpass nära som förälder att man kan klara av det ändå.
Det är alltså vad jag tycker, självklart tycker andra annorlunda och gör annorlunda och det har jag inget problem med så länge man har gjort ett medvetet val, det är det som räknas mest i min värld.