• Forza

Erfaranehet av laminatgolv i kök?

Vi håller på att renovera köket. Har funderat på laminatgolv i köket och kollar på olika märken. Först funderade vi på IKEAs, men har hört att det inte har så hög kvalitet.

Någon som har några tips på vad man ska tänka på eller något bra märke (inte alltför dyrt helst)? Tack på förhand!

• Svar på tråden Erfaranehet av laminatgolv i kök?
  • gustafssons

hitta ett bra, med bra kvalite. (Du kan ju kolla olika tester.) Tänk på att du får det du betalar för (fast det gäller ju allt man köper). Sen är det bra att limma rejält i skarvarna, så det inte tränger ner fukt..
    Vi tänkte lägga laminat, men efter att ha undersökt saken närmare, valde vi matta. dels av vad det kostade och av riskerna..

• jezzzzzika
    Vi hade ett laminat golv som var tillverkat för kök och hall. De kostade 259 kr/kvm så de var ju inte de allra billigaste... Räckte att man diskade o skvätte lite vatten eller tappade ett glas vatten på golvet så reste det sig i skarvarna. Vi bytte ut golvet till plastmatta i vintras... Så jag rekommenderar inte sånt golv i kök!!!!
    *Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
  • Miss Lau

Vi hade laminat från Ikea i vårt förra hus, i båda hall och kök. Bodde där i 3 år och spillde en hel del (tre barn som dräller) och golvet såg lika nytt och fint ut som när vi la in det! Så jag kan varmt rekomendera laminatgolv. I vårt nuvarande hus har vi klinkers i köket och det är inte alls lika bra.

• städfia

Vi har laminat, ett pergogolv, och här spills och tappas det oxå mkt! har haft det nu i 4 år och ser ännu alldeles nytt ut....så jag rekomenderar det absolut!

• Virriga Vera

Har haft Ikeas Laminatgolv i köket i snart 15år. Det börjar nu bli slitet men har absolut inga fuktskador. Tycker att det håller förvånansvärt bra.

• gbgumman

förutom ikeas, vilka är bra. Forbo forshaga????

• Virriga Vera
    hannispannis skrev 2008-06-05 14:15:02 följande:
    förutom ikeas, vilka är bra. Forbo forshaga????
    Perstorp som är orginalet är väl nästan det bästa tror jag.
  • Angelven

Vi hade IKEA i förra huset - fungerade utmärkt - men tänk på att vassa tappade saker och tunga tappade saker (läs kniv, spegel och stekpanna) lämnar märken som syns MYCKET väl (iofs beroende av färg på golvet dock)

Svar på tråden Erfaranehet av laminatgolv i kök?