• Anonym (.)

Orkar inte ta tag i saker.

Jag känner absolut ingen lust till att göra nånting! Allt är bara jobbigt eller tråkigt. Orkar knappt ta mig ut och gå med min dotter.
    Det ser ut som en svinstia här. Innan har jag alltid varit perfektionist och det har alltid varit välstädat. Nu orkar jag bara inte!
    Jag orkar inte ta tag i någonting. När jag nån gång väl har städat så dröjer det inte mer än en dag så ser det ut igen. Försöker verkligen ta tag i saker, men det går inte.
    Någon som kan ge mig en spark i röven? Snälla.

• Svar på tråden Orkar inte ta tag i saker.
  • Anonym
    Anonym (.) skrev 2008-06-01 11:51:27 följande:
    Jag känner absolut ingen lust till att göra nånting! Allt är bara jobbigt eller tråkigt. Orkar knappt ta mig ut och gå med min dotter. Det ser ut som en svinstia här. Innan har jag alltid varit perfektionist och det har alltid varit välstädat. Nu orkar jag bara inte! Jag orkar inte ta tag i någonting. När jag nån gång väl har städat så dröjer det inte mer än en dag så ser det ut igen. Försöker verkligen ta tag i saker, men det går inte.Någon som kan ge mig en spark i röven? Snälla.

Samma här! Behöver också en spark i röven!

Det ser ut som fan här hemma! Okey ordning på ytan, diskbänken och så men det är mycket som behöver tas tag i. Har inte putsat fönstren, inte dammtorkat på månader, det är pappershögar som ska sorteras, garderober och skåp som svämmar över av "skit" Gråter

Jag vet ju att jag skulle bli piggare om allt var i ordning (stämmer det där med Feng shui) och att all denna röra förstör energin - men jag är trött, trött, trött och jag orkar bara inte ta itu med något utöver det vanliga.  Sedan så känns allt så fruktansvärt övermäktigt och jag vet bara inte vad jag ska börja med för det är SÅ MYCKET som ska göras Gråter

• Anonym (trött)

Jag är oxå i samma sits som Er båda, jag skulle behöva städa, plocka undan, fixa, men orkar inte.

• Anonym

Nu är vi två tröttisar som svarat dig TS - men både du och vi andra två skulle så gärna vilja få lite kickar, råd och tips från någon icke tröttis!

• Anonym (trött)

Egentligen finns det bara ett vettigt råd till TS, tyvärr... nämligen SÖK HJÄLP innan det blir FÖR jobbigt.
    En samtalskontakt på psyk kan hjälpa.

Inte för att jag handlar efter mitt eget råd men jag funderar på det.

Men jag har varit DUKTIG idag: kört igång en tvätt i maskinen, plockat ur och i diskmaskin å kört igång den, dammsugit kök, tvrum, matrum å hall.

• kaksi

Peppa med någon belöning, efter att jag har putsat fönstrena ska jag boka tid för massage eller något.

• Anonym
    Anonym (trött) skrev 2008-06-02 09:33:10 följande:
    Egentligen finns det bara ett vettigt råd till TS, tyvärr... nämligen SÖK HJÄLP innan det blir FÖR jobbigt.En samtalskontakt på psyk kan hjälpa.Inte för att jag handlar efter mitt eget råd men jag funderar på det.Men jag har varit DUKTIG idag: kört igång en tvätt i maskinen, plockat ur och i diskmaskin å kört igång den, dammsugit kök, tvrum, matrum å hall.
    Inte TS här men jag har samma problem. Jag har dock gått i samtalsterapi i flera år, och vi kommer inte längre. Jag äter Sertralin 100 mg per dag. Så för mig är terapi igen inget alternativ tyvärr. Jobbigt är det iaf att aldrig ha någon jäkla energi
  • Anonym (trött)

Okey anonym inlägg nr 7, trist att det inte hjälper.
    Hjälper medicinen?

• Anonym (vet)
    Anonym skrev 2008-06-02 09:35:15 följande:
    Inte TS här men jag har samma problem. Jag har dock gått i samtalsterapi i flera år, och vi kommer inte längre. Jag äter Sertralin 100 mg per dag. Så för mig är terapi igen inget alternativ tyvärr. Jobbigt är det iaf att aldrig ha någon jäkla energi
    Men du, det kankse är fel sorts terapi du fått? Allt passar inte alla, funkar inet en sort får man se sej om efter andra former.
  • Anonym

Jag har såna perioder, förra gången kom jag på att jag nog tyckte att det var värt att lägga pengar på ngn som kom och städade. Bokade in en, men hon blev sjuk och kom aldrig. Så det slutade med att jag fick städa ändå, eftersom jag skulle ha gäster någon dag senare.

Så tipsen är att boka städhjälp om man har råd, eller boka in gäster som man VILL ha det fint för.

Svar på tråden Orkar inte ta tag i saker.