• Biiiii

Törs man ge Enago gröt redan vid 4 månader??

Mjölkfria gröten EnaGo är från 6 månader. Vet någon vad det är för skillnad mellan den och Sinlac som är från 4 månader? Törs man prova ge EnaGo:s gröt vid 4 månader?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Törs man ge Enago gröt redan vid 4 månader??
  • sataya

jag har testat ge saker fårn 6mån så jag skulle nog ha testat...
    det har väl mest med gluten att göra har jag fått höra iaf..

Älskade Felicia 12/1 -08
  • Blå Flygare

Det är mycket gluten i EnaGo, och ska därför inte ges förän vid 6 mån. Sinlac är helt glutenfri och kan därför ges från 4 mån. Vill man göra en långsam glutenintroduktion an man blanda i pytte lite EnaGo i Sinlacen. Eller så kam man göra vanlig havregrynsgröt (mixa grynen och ta mer vatten än vanlig för att det ska tas emot bättre).

• Biiiii

Men säger man inte att det är bra att börja introducera gluten vid fyra månaders ålder?? Har läst det i ngn mat-broschyr från BVC tror jag.

• Blå Flygare
    Biiiii skrev 2008-06-02 14:40:13 följande:
    Men säger man inte att det är bra att börja introducera gluten vid fyra månaders ålder?? Har läst det i ngn mat-broschyr från BVC tror jag.
    Njae, bäst är att inroducera det vid amning, och eftersom många slutar amma vid 6 mån är det bra för många att börja så sakteliga med lite, lite gluten vid 4 mån. Men om man inte ammar ska man istället vänta minst till 6 mån med att ge gluten. Och man ska inte börja med att ge en stor mängd, som en hel smakportion vete-gröt.
Svar på tråden Törs man ge Enago gröt redan vid 4 månader??