När började era barn klia i munnen med tanke på tänderna?
Min som är 12 veckor idag och han har börjat klia som bara den i munnen, ser hur han kämpar stackarn?
När började det klia i era barns munnar?
Min som är 12 veckor idag och han har börjat klia som bara den i munnen, ser hur han kämpar stackarn?
När började det klia i era barns munnar?
Min son började kinka och klia sig i munnen när han var i samma ålder som din son, fick sina första tänder vid 3½ månad, vid 4 månader hade han 6 tänder :D. Idag är han snart 9 mån och har 12 tänder, och fler på gång. Vilket är jättemycket för hans ålder. Vi blev jättechockade när det visade sig att det var tänder på gång, inget vi tänkt oss det kunde vara då han var så liten. Lider med dig, man känner sig maktlös när de är så pass små. Tips är dock att köpa de små bitringarna från eska, finns i mataffärer osv, är lagom stora för dem att hantera. :)
Alltså det kan vara så att han utforskar, vår är likadan, allt han kommer åt åker dit. Min kompis son har hållit på så nu i 4 mån och fortfarande inga tänder. Jag är inte helt säker på att det just kliar i min pojks mun.
Min dotter är tretton veckor nu och hon har sen en-två veckor börjat bita väldigt mycket på sina fingrar, det verkar som att det kliar. Min svärmor (som är gammal BB-undersköterska) och min BVC-sköterska säger att det kan blia ganska länge innan tänderna dyker upp. Hoppas att det dröjer!
min tös är 4 månader å hon har enorma bekymmer med hur hon ska få in båda händerna i munnen samtidigt! i alla fall ser d ut så. Å hon började vid 3 månader ganska så precis. inga tänder än.. men gissar att dom är på väg. Ibland tror jag att hon undersöker, men jag tror det kliar oxå!
Jag inser efter att ha läst saris inlägg att jag glömde skriva en viktig sak om vår sons kliande...
han var jättesvullen i munnen, hade alltså bullar där tänderna kom. Var så tydligt när vi väl förstod att vissa får tänder så tidigt. Men som sagt det kan ju vara så att det inte är så utan bara utvecklingens naturliga väg, munnen är ju det givna undersökningsverktyget för bebisar. :) Men med svullet tandkött i kombination med kli kan det röra sig om tänder och det kan ta låång tid innan de kommer upp fast det kliar och besvärar.
det här känns inge bra... Min treveckors pojke har kolik. OM det (Gud förbjude) inte går över förän han är tre månader, så börjar kanske tänderna bråka då istället?? Trodde inte dom kom så tidigt... Typiskt.
Min dotter började ha sina händer i munnen hela tiden runt 2,5-3 månaders ålder och tänderna kom inte förrän 2 dagar innan hennes 6 månaders dag. Vi har inte märkt någonting när hennes tänder kommit,hon har varit som vanligt.
Dottern började klia i munnen runt 3 månader. Nu vid 6 månader har första tanden kommit! =)
Sonen har hållt på greja i munnen i nästan två månader nu, ännu inga tänder, han är 5 månader korr.