• Theas mamma

Snälla någon hjälp mig!!!

Fick i dagarna vårt 3e missfall. Har en dotter på 3 år sedan tidigare. Hade innan henne aldrig haft missfall. Jag blir gravid direkt, på första försöket. Får behålla fostret till v. 6-7, fostrets storlek ca 14-17 dgr. sedan börjar jag blöda och får missfall. Ska träffa läkaren nu på torsdag och vet inte riktigt vad jag kan begära. Finns det någon som har en aning om vad jag kan lida av eller bör be att få prova. Görs det tester och i så fall vilka tester bör jag få dem att göra?? Någon som kan hjälpa mig??

• Svar på tråden Snälla någon hjälp mig!!!
  • veapea

på oss tog de blodprover på måde mej å min kille så fick vi träffa en läkare för oss var de inte så mycket mer än att jag sla ta b12 och ev få blodförtunnande när jag blir gravid igen.

• Theas mamma

Skriver de ut det så att du har det hemma då eller??

• veapea

de var sprutor så jag skulle ringa så fort jag kännde å visste att jag var med barn så glömde jag seja att du kommer troligen få gå på ultraljud i veldigt tidigt skede, de kollade även så äggstockar å allt der inne såg bra ut så de inte var nå fel där.
    men tabletterna b12 fick jag på en gång å ska äta en om dan.

• veapea

sen om du har gått på ultraljud och hos nån barnmorska så försöker de nog så du får samma , så gjorde de åt oss iallafall och det var riktigt skönt så man slapp beretta allt kan bli lite jobbigt tycker jag iallafall.

• StoraD

hej, jag beklagar verkligen dina mf

här är en lista på prover, dessa fick jag göra
    www.internetmedicin.se/dyn_main.asp

Du kan läsa mer på denna sida, se under fråga 7
    www.villhabarn.com/fragado6.html

sen har finesssan på fl en fantastisk blogg där hon räknar upp de prover hon har gjort. Det är mången fl-läsare som tagit med den listan på läkarbesöken.

stoort lycka till!

• mamarazzi

TS: Oj vi är i liknande sits vi. Jag har en dotter på 2,5 år och har nu haft 3 missfall sedan i december. Jag hade ett ma innan dottern föddes. Ska på läkarbesök på måndag och har heller ingen aning om vad jag ska fråga efter.

Har kollat runt lite och det verkar visst som man kan föra vissa testar bara via blodprov vilket ju känns helt toppen. Sedan är det visst något annat test då man ska ha koksaltlösning i livmodern(?) men då måste man hålla upp bebisverkstan under några månader verkar det som. Vill inte!!

Ja ja, jag ska gå till landstinget (LUND) på måndag så det troliga blir väl inga tester utan ett "ja men det är såååå vanligt med missfall", "Ja men du har ju redan ett barn då är allt som det ska", "nej men några av dina missfall har ju varit så tidigt (v 5-6) så det räknas inte". Jag pessimistisk?? Äh jag får väl gaska upp mig lite inför måndag...

• mamarazzi

Ser nu att du ju redan borde varit hos läkaren. Hur gick det??

• Theas mamma

De konstaterade enbart att det var ett 3e missfall å bad mig lämna blod för att se att hcg går ned.
    Sedan skickar de en remiss till fertilitet för utredning, men det visste de inte när det skulle bli...
    Känner mig lämnad lite vind för våg. Vill inte gå och fundera kring detta hela sommaren utan att få prova något som kan hjälpa. Funderar på att kräva att få trombyl utskrivet, få se om det kan fungera..

• mamarazzi

Fy vad trist... Är rädd för att samma kommer hända mig på måndag. Deppigt.

Svar på tråden Snälla någon hjälp mig!!!