Hur viktigt är det att få bort stickor?
Hej,
Måste man ta bort alla stickor? Om de verkar oberörda av stickan kan man låta den vara kvar? Ja jag hade ju tagit bort den om jag fick. Men lilla tjejen blir helt galen.
Hej,
Måste man ta bort alla stickor? Om de verkar oberörda av stickan kan man låta den vara kvar? Ja jag hade ju tagit bort den om jag fick. Men lilla tjejen blir helt galen.
jag skulle försöka få bort den för annars kan det bli infektioner
Är det trä "äter" de sig ut själva, och är det metall måste de ut - var det inte det man lärde sig på dagis i slutet av 70talet? Hmm.... jag tror det va så!
Jag har haft stickor som har kommit ut av sig själva... håll koll på det så att det inte blir infektion av det så ska det inte vara någon fara...
Låt den vara om det inte går. Oftast kan det börja att vara men då är det lättare att få bort den.
Hej,
Det här är av trä iallafall.
Det är inte hela världen om man låter den sitta. Kroppen brukar försöka stöta ut stickan själv. Om det bildas lite runt den så brukar den krypa ut lättare.
Jag brukar få bra tag om stickor med en liten nagelsax.
Min morbror kom med ett bra tips om man fått många små stickor. Sätt på ett skavsårsplåster (typ comped) och vänta ett par timmar så "sugs" stickorna ut och fastnar i plåstret. Vet inte varför eller hur men de funkar. Fast kommer inte ihåg om de är trä eller metall stickor de funkar för... antar att de är trä. Alltid värt ett försök iaf.
Va bra att familjeliv finns och kan svara på dessa förstunden livsviktiga frågor! Jag får ha dom under uppsikt. För det är flera. Hon gick på en alltan med dåligt trägolv men då har vi lärt oss en läxa. Skor på.
Prova med den tunnaste duoderm plattan som finns på apoteket
Den skyddar samtidigt som den drar ut stickan.
Har funkat aldeles utmärkt på vår pojke.
Kan du inte testa att ta den när hon sover?
Vi har tagit ut ca 5 stickor ut sonen när han sover. Han vaknar inte.
Hej
jag kan rekomendera denna bakpulver pasta
/Jeanette
oftast blir det väl en liten infektion som vätskar och gör att sticka åker ut av sig själv, utan att det är farligt, det läker sen. Fast visst KAN det bli infekterat men om det är en liten sticka och du håller bra hygien där annars tror jag inte det är en fara.
Vi tar alltid ut stickor på barnen! Det är lätt att det blir rött och irriterat. Gör oftast mer ont då.
Tog ut en ikväll på sonen, han fick bada en stund så huden mjukades upp. Lättare om man är två! en som underhåller barnet och en som pillar ut den.
Lät en sitta i hälen på dottern en gång, tänkte att ja den kommer ut själv, men den lilla rackaren lyckades ta sig längre in så sköterskan på bvc fick skära ut den på dottern var det den gången. Sen den gången plockar vi alltid ut stickor!
Försök att ta fett salva
Ta salva och sen ta bort salvan t.ex en handduk och sen ta en pinsett och då måste någon hjälpa dig med att ta bort den de kan ta en stund men sen kommer den gå bort + jag gjorde så