• Thulo

babytravel jogger för/nackdelar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-01 22:17
    hur gammalt var ditt barn då du började använda den?
    hur gammalt är barnet nu? sitter barnen bra även när dom är mindre?typ 10 månader och sen när dom är lite äldre?
    hur är den på grus? asfalt? vilket är den bäst att köra på?
    hur är fjädringen? är den stum eller är det lite gung i den?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-01 22:38
    vill gärna veta vilket som den går bäst att köra på grus eller asfalt?
    eller om det är ungefär lika
    hur är den att köra om man jämför med en fyrhjulig vagn typ el scooter?

• Svar på tråden babytravel jogger för/nackdelar?
  • Ezzie

jag har en sådan och ska jag vara helt ärlig så har jag inte upptäckt någonting negativt.
    Den är lätt att köra, liten och lät att fälla ihop

• Thulo

hur gammalt var ditt barn då du började använda den? hur gammalt är barnet nu?

• emtono

Enda nackdelen är att sittdelen inte är vändbar.
    Annars är den helt kanon!

• Thulo
    emtono skrev 2008-06-01 22:10:41 följande:
    Enda nackdelen är att sittdelen inte är vändbar.Annars är den helt kanon!
    [/citat]
    Thulo skrev 2008-06-01 22:09:56 följande:
    [citat]
    hur gammalt var ditt barn då du började använda den? hur gammalt är barnet nu?hur är den på grus? asfalt? vilket är den bäst att köra på?
  • emtono

Min son var nog 4-5 månader då vi bytte till sittdel, han ville inte ligga mer då. Nu är han 7 månader och det har hittills inte varit nå problem att ha honom framåtvänd.
    Det funkar nog bäst att köra på asfalt och så, men man kan ju låsa framhjulet om man ska köra i terräng eller snö/grus.

• Ezzie

emtono:
    Det har du rätt i jag har bara inte tänkt så mycket på det då jag började använda den när Ebba ville sitta och titta framåt.

Thulo:
    När jag märkte att Ebba ville titta mer framåt än bakåt. Så hon var kanske runt året eller så.

• HelenaMaria

Men jag tycker det ser ut som att det inte riktigt är fullt sittläge i joggern. Stämmer det? Det ser ut som att ryggstödet är ganska bakåtlutat hela tiden och att sitsen sluttar så att barnet får snatränga sig för att luta sig fram. Min son vill nämligen sitta rakt upp och luta sig fram när han är vaken.

• HelenaMaria

Anstränga sig menar jag..

• Thulo
    HelenaMaria skrev 2008-06-02 14:15:35 följande:
    Men jag tycker det ser ut som att det inte riktigt är fullt sittläge i joggern. Stämmer det? Det ser ut som att ryggstödet är ganska bakåtlutat hela tiden och att sitsen sluttar så att barnet får snatränga sig för att luta sig fram. Min son vill nämligen sitta rakt upp och luta sig fram när han är vaken.
    det vore ju bra att få veta om det är rakt sittläge? annars blir nog sonen tokig om han blir bakåtlutad
  • Thulo

förresten eftersom den heter jogger är den bra att jogga/gå snabbt med också?

• JePaLuLi

Nu har vi bara kollat på syskonvagnen men den är det fullt liggläge på och jag kan inte tänka mig att det inte skulle vara det på enkelvagnen.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ lilla grodan bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • Kina79

hur gammalt var ditt barn då du började använda den?
    ---När jag köpte syskonjoggern var hon 9 månader, storan var 3 år. När jag köpte enkeljoggern var lillan 1½ år.

hur gammalt är barnet nu? sitter barnen bra även när dom är mindre?typ 10 månader och sen när dom är lite äldre?
    ---Storan satt i syskonjoggern tills hon var 3 år och 8 månader. Lillan är nu 2 år och 2 månader och använder sin dagligen. De har suttit jättebra i den i alla åldrar.

---Funkar jättebra både på grus och asfalt. Man kan ju låsa framhjulet om man vill (jag har nästan aldrig gjort det)

hur är fjädringen? är den stum eller är det lite gung i den?
    Den är ganska stum, men då jämför jag iofs med min gamla Brio Nova (supergung), men om jag jämför med Racen så är det likadant. Jag tycker fjädringen duger bra, men jag har ju inte haft vagnen till bebbe.

Annars har jag bara positivt att säga om den. Avtagbar båge, prisvärd, snygg, lätt att fälla ihop och att lyfta i och ur bil, vänder på en femöring mm

• Thulo

jag har läst i en del trådar att en del tycker den är så bred
    hur bred är den?

• Ezzie

Det häe hittade jag på babyproffsens hemsida:

Söker du en extra smidig och lättkörd vagn?
    Vår succévagn, i mycket hög kvalitet. Svängbart, låsbart framhjul, steglöst ställbar rygg med liggläge, ställbart handtag. Luftpumpade racingdäck på aluminiumfälg. Lämplig för barn upp till 18 kg.
    Finns i flera färger.
    Vikt 13,5 kg.
    Mått hopfälld inkl. hjul: längd 84 cm, bredd 68 cm, höjd 44 cm. Hjulen är lätt avtagbara vilket gör att alla yttermått minskar.

Svar på tråden babytravel jogger för/nackdelar?