• sommar2001

Bruten svans?

Tror att katten har antingen brutit svansen eller att den gått ur led. Han har ett sår och är lite svullen. Får titta men inte känna.
    Sista biten ca 10 cm av svansen hänger ner.

Vet någon om veterinären tar emot på en gång för något sådant eller kommer de säga att vi ska avvakta?, eller är det något de vill amputera på en gång om den är bruten?

Någon veterinär här?

• Svar på tråden Bruten svans?
  • Teskedsmamman

Jag har jobbat som vet.assistent... och vi fick in många sådana svansar.... jag skulle gissa att svansen kommit i kläm i en dörr... klarar katten det bra så åk in imorgon, annars får ni åka nu (dyyyra jouravgifter) och klart de tar emot er av en sådan orsak.

De svansar som togs in hos oss amputerades... det är enklaste och minst smärtsamma läkningen för katten.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • sommar2001

Jag vet inte vad som hänt, han var inte hemma. Märkte det nu när han kom hem. Har testat att ringa runt till lite olika veterinärer men ingen svarar. Finns ingen jour som är öppen, destriktsveterinären men där får jag inget svar.

Just nu ligger han i mitt knä och spinner och är precis som vanligt.

Får ta med honom imorgon bitti och hoppas på att de tar in honom.

Tack för ditt svar!

• Teskedsmamman

Då tror jag han klarar natten också....

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • EkoMika

Jag är veterinär. iom att du väntar så ökar risken för att man måste kapa svansen. Men om han inte visar tecken på smärta eller verkar besväras så bör det gå bra att vänta :)

Svar på tråden Bruten svans?