• merike

Braun Silk epil Xelle eller Xpressive?

Någon som testat dom? Är det stor skillnad på resultatet med Xelle som kostar runt 700-800 och Xpressive som kostar 900-1400...?

Hur mycket pengar man nu vill lägga ut på en epilator....

Tack för alla svar...

• Svar på tråden Braun Silk epil Xelle eller Xpressive?
  • Helena 82

Puffar för din tråd. Är också nyfiken, har blivit övertalad av min mor att börja epilera då jag ser ut som en APA på benen. Första gången höll jag på att DÖ!! Men nu har jag kört 5 ggr och är helt fast!! Måste bara ha en... Tycker Braun silk èpil som dom gör reklam om på tv verkar bra.
    Har hittills kört med mammas Philips Ice nånting heter den. också gaaaanska ny.

• merike

Xpressive gör dom reklam på tv nu. På Brauns hemsida står det att den tar bort 7 gånger mer... Men jämfört med vad...? Hmm... Den är ju ny, så dom borde väl inte göra sämre grejer... Allt borde ju bli bättre tycker man...

Men är det värt 1000 kr? Finns ju andra för 350 också.... Men man brukar ju få det man betalar för... Därför nyfiken om någon testat billigare och dyrare, ifall det är värt dom pengarna eller ej...

• Helena 82

Hmmm...ja precis, jämfört med vad? Min mamma hade en gammal epilator, säkert 10-15 år gammal. Sen fick hon den här nya i julklapp förra julen. Philips Ice nånting, och hon sa att det var stor skillnad på dom 2. Men mer än så vet jag inte.

• Helena 82

Åååh var inne på Braun's hemsida nu, Vill ha en Silkepil!!!

• merike

Varit inne på prisjakt och det finns en massa olika sorters Silk epil... Har bestämt mig för en sådan, men vet inte vilken jag ska välja.... Har bestämt mig för antingen Xelle 5270 eller Xpressive 7180... Hmm...

• Helena 82

Ahaaa...finns de flera?? Ja ja, jag förstår..beslutsångest ska man ha också innan man har bestämt sig! Vad är skillnaden på dom 2 då?

merike skrev 2008-06-02 12:55:58 följande:
    Varit inne på prisjakt och det finns en massa olika sorters Silk epil... Har bestämt mig för en sådan, men vet inte vilken jag ska välja.... Har bestämt mig för antingen Xelle 5270 eller Xpressive 7180... Hmm...
  • merike

X'elle 5270:
    40 unikt placerade pincetter som tar bort 95% av alla hårstrån vid ett enda drag. Särskilda softlift-toppar tar bort de korta, liggande hårstråna som ofta är svåra att ta bort. Lampa som visar hårstrån som du vanligtvis inte ser gör att du får bort mer med ett enda drag! Obehag minimeras med aktiva massagerullar samt en kyldyna. Rakhuvud för områden för omdråden som du inte kan epilera med följer. Nätadapter medföljer. (799 kronor i butik)

Xpressive 7781:
    40 unikt placerade pincetter som tar bort 95% av alla hårstrån vid ett enda drag. Särskilda Softlift-toppar tar bort de korta, liggande hårstråna som ofta är svåra att ta bort. Lampa som visar hårstrån som du vanligtvis inte ser gör att du får bort mer med ett drag! Obehag minimeras med aktiva massagerullar samt en kyldya. Rakhuvud för områden där du inte kan epilera meföljer. Epilatorn är uppladdningsbar och kan användas i 40 minuter på en laddning. Våtservetter som man torkar av sig med innan man epilerar för bästa resultat ingår. (1399 kronor i butik)

Kopierat från Onoff...

Svar på tråden Braun Silk epil Xelle eller Xpressive?