• Kajsan

Vad är vad i fittan?

Har läst i säkert 549 st trådar att folk tror att kvinnans kön heter slida.
    Jag tycker att det är läskigt.
    Hur ska vi kunna lära våra barn att deras kön inte är någonting äckligt eller onämnbart sålänge vi själva inte ens vet vad som är vad?
    Ni som tror att erat eller ert barns kön verkligen heter slida(om ni kallar den för det är en annan sak, men om ni verkligen TROR att det HETER så) varför kallar ni inte könet för klitoris eller livmodertapp istället?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-06-04 23:18:20:
    Tillägg: För ett barns kön passar namnet snippan utmärkt tycker jag, men det är en annan diskussion

• Svar på tråden Vad är vad i fittan?
  • Alvi

...men alltså.. om man TROR att hela könet heter slida, då är det ju inte så konstigt att man inte kallar den för exempelvis livmodertapp, eftersom man ju TROR att det heter slida...

Men annars har du ju så rätt! Själv slår jag ett slag för Snippa, det är det ultimata ordet - snoppens motsvarighet, snopp&snippa!

• Mamma Lisa

kollade i Nationalencyklopedin och själva slidan är ju bara ingången där penis ska in.

slida, vagi_na, 8?9 cm lång slemhinnekanal som är nedersta delen av de kvinnliga könsorganen.

• qatt

Kärt barn har många namn. Att namnge hela snippan, fittan, muttan eller vad man nu säger för enstaka delar av den såsom slidan, klitoris eller blygdläpp är dock som Kajsan så riktig påpekar helt förvirrande.

• therre

min dotter som blir 3 i höst säger rumpa och stjärt *s* rumpan är, enligt henne 'musen' och stjärten är baken

• therre

kajsan -> hur menar du då? att det är okey att ha 'konstiga' ord på det, typ som musen o sånt, men inte t.ex kalla vaginan för slida?

• DaCiss

Men då en dum fråga, vad heter då HELA paketet på fackligt språk om det inte är vagina? Slida vet jag att är bara gången men vagina är alltså samma sak som slida? Eller? Tänkte på mamma lisas inlägg.

Så vad är fackliga, medicinska termen för hela köret? Det känns som att jag har nått på tungspetsen men är väldigt degig i skallen just nu. Visst måste det ju finnas en ord för hela köret också?

• sommarpyret

Ge mig ett exempel på när (på FL) som "slida" har använts fel?

Jag menar, ska man gå in på detaljer, så undrar jag vad du säger att vi tjejer kissar med?
    Fittan eller? Den djupa källan? Den våta sankmarken? Syftar ju på Sliden juh! Vari ligger skillnaden?

Eller är du korrekt, och säger Uretra??? Hm! Doubt it!

Vilket ordsnobberi!

Svar på tråden Vad är vad i fittan?