• Oktober Längtan

FL's graviditetsuträknare räknar fel!!

Om jag ska få rätt dag för ägglossning på graviditetsuträknaren här på FL och rätt dag då graviditeten startade (alltså sista mens första dag) så måste jag skriva in sista mensdatumet 7 dagar INNAN jag verkligen hade mens!! Varför blir det så???

• Svar på tråden FL's graviditetsuträknare räknar fel!!
  • jannike85

den är lite knas, stämmer inte på mig heller, hade min sista mens 1 nov men den räknar från 2 nov, hört att det är fler som har problem med fls uträknare...

• Nyfiken gul

gravidräknaren i ditt eget krypin räknar med att man har en cykel på 28 dagar...

Ta gravidräknaren under fliken gravid istället - där kan du fylla i lutealfasen och hur lång cykel du faktiskt har...

• Oktober Längtan

Nyfiken gul skrev 2008-06-02 14:04:00 följande:

gravidräknaren i ditt eget krypin räknar med att man har en cykel på 28 dagar...Ta gravidräknaren under fliken gravid istället - där kan du fylla i lutealfasen och hur lång cykel du faktiskt har...
    Ja det är där jag räknar ut! Har cykel på 34 dagar.
  • Oktober Längtan

Den är ju helt sjuk!! Räknar jag på dagen för ägglossning istället (igår) så står det att jag kan bli gravid runt den 11 juni(ägglossning) HALLÅ! Är den helt knas,jag fyllde ju i att ägglossning var den FÖRSTA juni!!

• Oktober Längtan

niomanader.se räknade den rätt. FL har väl haft detta problem länge? Konstigt att de inte gör nåt åt det!

• Krabbolina

japp den är lite knasig här på fl. Fast jag ändrar lutealfasen så får jag samma bf.....men den stämmer ändå inte! Skum är den iaf!

• Helena 82

Ha ha...stämmer inte på mig heller. har ca 34 dagars cykel. Om jag fyller i ÄL 18 mars, som jag VET att jag hade så blir de iaf FEL! Jag har fyllt i mitt bf som är den 1/1. Men de är iaf fel ÄL dag...men jag orkar inte hålla på! FIXA SKITEN säger jag!

Oktober Längtan skrev 2008-06-02 14:10:52 följande:

Den är ju helt sjuk!! Räknar jag på dagen för ägglossning istället (igår) så står det att jag kan bli gravid runt den 11 juni(ägglossning) HALLÅ! Är den helt knas,jag fyllde ju i att ägglossning var den FÖRSTA juni!!
  • Nyfiken gul

Det verkar som att den bara kan utgå ifrån 28-30 dagar max i cykeln..

Ändrar jag din cykel TS till 28 dagar stämmer det med ägglossningen....  men inte annars..

• Oktober Längtan

Ja jag har också fått ändrat cykel hit och dit och lutealfas för att få det att stämma! Nu hade ju jag ÄL igår,så det är ju inte aktuellt än med graviditetsuträknare, men det var likadant när jag väntade sonen att jag fick ändra massa för att få datumen att stämma! Skit irriterande ju!!

Svar på tråden FL's graviditetsuträknare räknar fel!!