• celine

    priser i sunny beach? är maten dålig?

    har bara hört neg om bulgarien nu, är det så hemskt?
    det skulle va billigt men vissa anser att det är samma priser som i sverige. och är maten så fruktansvärd?

  • Svar på tråden priser i sunny beach? är maten dålig?
  • Beatrissan

    Har hört att det är skit billigt där Men ja, har också hört att maten är uur kass..
    Hjälper gärna att puffa för fler svar..!!

  • buffas

    Hej jag har varit i sunny beach 4 gånger och jag älskar maten där finns en resturang som heter jupiter dom har all möjlig mat underbart gott,speciellt vitlöks dippen som man kan ha som sås till allt
    Jag var där senast för två år sen och det var jätte billigt vi åt 3 rätters middag med vin på jupiter 250 kronor för två,en vin flaska på resturang från 30 kr..

    Fråga på om ni undrar över nåt!!

  • celine

    vi ska bo på hotell mariner... har 2 barn som också ska följa med.dom säger att hösäsongen drar igång först om 3 veckor. så jag hoppas på ett lite lugnare uteliv där då.
    vad kostar typ en pizza, korv och pommes.
    frukost ingår inte i hotellet vad kan detta kosta ungefär per person?
    ngt man bör tänka på eller vara försiktig för?
    känner du till hotellet Mariner förresten?

  • buffas

    Känner inte till hotellet,kan ju vara byggt sen jag var där!!
    eN Pizza kostade mellan 15-30 kronor beroende på var man åt och storlek..
    Det är ju rätt mycke uteliv men som du säger så är det ju inte högsäsong än,korv och pommes vet jag tyvärr inte åt inte det där,vi har haft frukost inkluderat när vi åkt men jag kan inte tänka mig att det kostar särskilt mycke..

    Rekommenderar er verkligen att äta på Jupiter och växla aldrig pengar om någon kommer fram och erbjuder det växla ALLTID på bank annars blir ni lurade,gör upp om priset innan ni åker taxi eller säg åt chauffören att sätta igång taxa metern..

    Undrar du nåt annat så är det bara att fråga!

  • Lillfjant

    Vi kom hem från Bulgarien för en vecka sen, vi hade det helt underbart! Bodde dock en liten bit utanför Sunny Beach och hade all inclusive på hotellet men den mat vi fick där var jättegod

  • lillaälgfrun
    Lillfjant skrev 2008-06-02 20:42:24 följande:
    Vi kom hem från Bulgarien för en vecka sen, vi hade det helt underbart! Bodde dock en liten bit utanför Sunny Beach och hade all inclusive på hotellet men den mat vi fick där var jättegod
    Var va ni? Vi ska till Nessebar i Augusti och vill gärna ha tips på resturanger och annat! =)
  • lillaälgfrun

    Hur är det med språket? Är det svårt att göra sej förstådd på engelska? Har förstått att det är svårt med menyer osv eftersom det mesta står på bulgariska?

  • buffas

    Vet inte hur det är i nessebar men i sunny beach finns det massor av resturanger som har menyerna på svenska,de flesta jag varit på
    Dom förstår jätte bra engelska,i alla fall på resturanger affärer taxi osv..

  • Lillfjant

    Vi var i Elenite, en liten hotellby som ligger 11 km norr om Sunny Beach. Jag kan inte tipsa om några restauranger då vi åt på vårt hotell hela tiden (förutom en gång på mc donalds i Sunny Beach )
    Dom flesta restaurangerna vi såg hade menyerna på engelska och ofta med bilder på maträtten också.
    Engelska fungerar jättebra, dom flesta vi träffade på kunde göra sig förstådda på det.


    lillaälgfrun skrev 2008-06-03 08:59:21 följande:
    Var va ni? Vi ska till Nessebar i Augusti och vill gärna ha tips på resturanger och annat! =)
  • Beatrissan

    Är det någon som har erfarenheter från Chaika beach hotell, vi ska dit i juli 2 par..
    Har hört om en gokart bana man kan besöka??
    Kan man hyra moppar o åka runt med? Finns det säkrare uthyrare lr ska man fråga resebolaget?

Svar på tråden priser i sunny beach? är maten dålig?