• jenni82

cykel till 2åring?

jag såg en jättesmart cykel (plast) som hade säkerthetspänne och allt plus en sån där pinne bak som man som förälder kan hålla i, missade att fråga vart ifrån den var men är det ngn som vet vart man kan hitta liknande?

• Svar på tråden cykel till 2åring?
  • Birgitta2

Du menar inte att du sätter en tvååring på en tvåhjuling? För det är väl bara dom som har de här säkerhetsspännena?

• norgesessan

Det finns olika trehjulingar med bälte och stång där bak..Finns även avancerade med tygsits och solskydd

Emil 03 och Jonathan 05
  • Liljan77

Gå in o hör på någon leksakssffär.Vi köpte vår sons i en sån.Nu e han inte glad åt att cykla men de e ju bra.

• Den allsmäktige

HAHA! Min systerdotter är 2,5 år gammal och hon cyklar själv på en tvåhjuling med stödhjul!

• Emeraldy
    Den allsmäktige skrev 2008-06-02 15:50:13 följande:
    HAHA! Min systerdotter är 2,5 år gammal och hon cyklar själv på en tvåhjuling med stödhjul!
    ...å andra sidan brukar man säga att man inte ska ge en tvåhjuling till ett barn som måste ha stödhjul eftersom de då ändå inte kan cykla på en tvåhjuling

Förlåt, ts, var bara tvungen att kommentera.
    Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Den allsmäktige
    Svar på #6
    Emeraldy skrev 2008-06-02 15:51:47 följande:
    ...å andra sidan brukar man säga att man inte ska ge en tvåhjuling till ett barn som måste ha stödhjul eftersom de då ändå inte kan cykla på en tvåhjuling Förlåt, ts, var bara tvungen att kommentera.
    Haha, nä för det är ju schysst att bara slänga upp dom på en tvåhjuling...? :P
  • jenni82
    Birgitta2 skrev 2008-06-02 15:46:43 följande:
    Du menar inte att du sätter en tvååring på en tvåhjuling? För det är väl bara dom som har de här säkerhetsspännena?
    njae det var ju inte direkt en "vanlig" cykel. det var en betydligt bredare version med stödhjul etc etc
  • Emeraldy
    Den allsmäktige skrev 2008-06-02 15:59:49 följande:
    Svar på #6 Haha, nä för det är ju schysst att bara slänga upp dom på en tvåhjuling...? :P
    Nä, men det finns ju nåt som heter trehjuling eftersom så små barn inte har motoriken att cykla på en tvåhjuling
  • Den allsmäktige
    Svar på #9
    Emeraldy skrev 2008-06-02 16:23:02 följande:
    Nä, men det finns ju nåt som heter trehjuling eftersom så små barn inte har motoriken att cykla på en tvåhjuling
    Men du kan ju ändå inte bara slänga upp dom på en tvåhjuling utan stöd.
  • Tutilure

Inte så smart att sätta små barn på en tvåhjuling med stödhjul och det rekommenderas inte av bland andra NTF.

Om man målar fan på väggen så kan det inte bli något annat än succé!
  • Emeraldy
    Den allsmäktige skrev 2008-06-02 16:24:25 följande:
    Svar på #9 Men du kan ju ändå inte bara slänga upp dom på en tvåhjuling utan stöd.
    Jo, när de är redo för det kan det ju funka om man som förälder bara hjälper till att stödja där bak en stund. Jag har aldrig haft så stora barn att det varit aktuellt än, men jag tycker det låter onödigt att ge en tvåhjuling till en två-åring, det är bara det
  • Den allsmäktige
    Svar på #12
    Emeraldy skrev 2008-06-02 16:26:42 följande:
    Jo, när de är redo för det kan det ju funka om man som förälder bara hjälper till att stödja där bak en stund. Jag har aldrig haft så stora barn att det varit aktuellt än, men jag tycker det låter onödigt att ge en tvåhjuling till en två-åring, det är bara det
    Happ, kul för dig. Det fungerar bra för henne, och hon trampar på.
  • Plutten06

Finns bl.a på Babyproffsen, om det är trehjulingen du menar.
    Har haft en sån till min son sen han var ca 8 månader. Jättepraktisk då den "växer" med barnet. Plus att man kan ha koll på barnet iom att man kan hålla i handtaget även om barnet trampar själv. Tror inte dom är allt för dyra.

Vår älskade lillprins Hugo!
  • jenni82
    Plutten06 skrev 2008-06-02 16:32:05 följande:
    Finns bl.a på Babyproffsen, om det är trehjulingen du menar.Har haft en sån till min son sen han var ca 8 månader. Jättepraktisk då den "växer" med barnet. Plus att man kan ha koll på barnet iom att man kan hålla i handtaget även om barnet trampar själv. Tror inte dom är allt för dyra.
    Tack så mycket!
    det var precis det jag menade!en trehjuling =)
  • regret

Jag tycker sånt där är jättesvårt. Vi har en sån trehjuling till sonen som ts beskriver. Men den är så himla plastig och känns nästan "farlig" pga han är så stor. Sonen är 2,5 och i sommar funderar vi på hur vi ska göra. Känns inte värt att köpa en ny trehjuling (en mer "riktig" och större, stabilare) eftersom han cyklar jättebra och är stor för sin ålder. Samtidigt känns det lite stort att köpa en tvåhjuling med stödhjul även om vi har testat i affären och han når ner och kan trampa. Kan man inte ha en pinne som man kan hålla i till en tvåhjuling med stödhjul? Är jag verkligen helt fel ute i mina tankar om att det känns onödigt att köpa en ny trehjuling? Den han har kan han som sagt knappt cykla på för att han är för stor..

Svar på tråden cykel till 2åring?