Ngn mer som tycker att det gör ont i livmodern när man nyser??
usch det gör verkligen ont i magen när jag nyser.
Är gravid i v 21.
Ngn mer som känner det?
usch det gör verkligen ont i magen när jag nyser.
Är gravid i v 21.
Ngn mer som känner det?
Ja det har hänt mig sedan jag blev gravid och håller fortfarande på. Ibland även när jag hostar. Är i vecka 23 nu.
Det är ligamenten som gör ont!
Kan kännas vid, när man kliver ur en bil eller soffa senare i graviditeten.
mina ligament känns som ömmande blåmärken på sidorna av magen, visst är det väl ligamenten man känner då? är det ngn fara?
Ja, det har jag också känt när jag var jätte fäskyld för någon vecka sen och hostade och nös massor. Tyckte dock att det kändes mindre om man böjde i höftled, alltså att kroppen inte är helt utsträckt. Prova =)
Det ska tydligen vara normallt att det hugger, svider eller gör ont i magen då man nyser, hostar, reser sig hastigt, sträcker på sig eller liknande.
När det händer mig så håller det bara i sig i max 10 sec. Är i vecka 25.
Samma här. Har precis varit dunderförkyld med massa host och nysattacker. Är i vecka 19.
Jag får sammandragningar varje gång jag nyser. Kan inte sitta ner utan måste försöka hinna ställa mig upp, annars gör det dessutom ont. Hoppas det är okej att känna så :)
ja jag känner det precis - har världens gräsallergi så just nu är det förfärligt jobbigt! Men skönt att höra att det är fler än jag!
Är bara i vecka 5 och känner redan att det gör ont när jag nyser ibland. Precis som EliWen har jag också gräsallergi, och tror inte man får äta allergimedicin heller.
Ja så har jag också det. Kan göra fruktansvärt ont ibland. Gör även ont ibland när jag anstränger magmusklerna, typ sätter mig upp efter att ha legat ner och så.
Jadå! Har svår gräs-allergi och får också ont i magen när jag nyser. Kan krampa till eller hugga till. Blev orolig först, men det är tydligen normalt att det stramar till i ligamenten :)