• mysisen

Ngn mer som tycker att det gör ont i livmodern när man nyser??

usch det gör verkligen ont i magen när jag nyser.
    Är gravid i v 21.

Ngn mer som känner det?

Stanna hos oss lilla älskade pyret.
  • Svar på tråden Ngn mer som tycker att det gör ont i livmodern när man nyser??
  • sviskon

Ja det har hänt mig sedan jag blev gravid och håller fortfarande på. Ibland även när jag hostar. Är i vecka 23 nu.

• 1977Maria Therese

Det är ligamenten som gör ont!
    Kan kännas vid, när man kliver ur en bil eller soffa senare i graviditeten.

• mysisen

mina ligament känns som ömmande blåmärken på sidorna av magen, visst är det väl ligamenten man känner då? är det ngn fara?

Stanna hos oss lilla älskade pyret.
  • Krillan9

Ja, det har jag också känt när jag var jätte fäskyld för någon vecka sen och hostade och nös massor. Tyckte dock att det kändes mindre om man böjde i höftled, alltså att kroppen inte är helt utsträckt. Prova =)

• 1977Maria Therese
    Krillan9 skrev 2008-06-02 16:05:55 följande:
    Ja, det har jag också känt när jag var jätte fäskyld för någon vecka sen och hostade och nös massor. Tyckte dock att det kändes mindre om man böjde i höftled, alltså att kroppen inte är helt utsträckt. Prova =)
    Sant!
  • 1977Maria Therese
    mysisen skrev 2008-06-02 16:03:31 följande:
    mina ligament känns som ömmande blåmärken på sidorna av magen, visst är det väl ligamenten man känner då? är det ngn fara?
    Det är inte farligt! Alla som jag pratat med har varit utsatta:) BM sa "Ingen fara" Glad
  • mumsfillibabba

Det ska tydligen vara normallt att det hugger, svider eller gör ont i magen då man nyser, hostar, reser sig hastigt, sträcker på sig eller liknande.

När det händer mig så håller det bara i sig i max 10 sec. Är i vecka 25.

• Nenta
    Svar på #4
    Precis så känner jag oxå. Jag är hemma från jobbet idag och är superförkyld och har feber. När jag nyser brukar jag huka mig neråt, då känns det inte lika mkt.
  • Mamma Cissi

Samma här. Har precis varit dunderförkyld med massa host och nysattacker. Är i vecka 19.

• Nikas

Jag får sammandragningar varje gång jag nyser. Kan inte sitta ner utan måste försöka hinna ställa mig upp, annars gör det dessutom ont. Hoppas det är okej att känna så :)

• EliWen

ja jag känner det precis - har världens gräsallergi så just nu är det förfärligt jobbigt! Men skönt att höra att det är fler än jag!

• Wednesday85

Är bara i vecka 5 och känner redan att det gör ont när jag nyser ibland. Precis som EliWen har jag också gräsallergi, och tror inte man får äta allergimedicin heller.

• Nintendo

Ja så har jag också det. Kan göra fruktansvärt ont ibland. Gör även ont ibland när jag anstränger magmusklerna, typ sätter mig upp efter att ha legat ner och så.

• CTMT

Jadå! Har svår gräs-allergi och får också ont i magen när jag nyser. Kan krampa till eller hugga till. Blev orolig först, men det är tydligen normalt att det stramar till i ligamenten :)

Svar på tråden Ngn mer som tycker att det gör ont i livmodern när man nyser??