Södertörn eller SU???
Vilken skola av dessa två, Södertörn's högskola och Stockholms's universitet tycker ni e den bästa? Av erfarenhet, rykten m.m?
Vilken skola av dessa två, Södertörn's högskola och Stockholms's universitet tycker ni e den bästa? Av erfarenhet, rykten m.m?
Södertörn, helt klart! Jag har läst fristående kurser på både SH och SU, och tycker att SH är bättre därför att:
- Det är mycket, mycket, mycket lättare att hitta (lokalmässigt). Finns typ bara ett hus
- Det är en mindra högskola, ingen krånglig administration där man springer runt som en skållad råtta för att få tag på just DEN personen.
- Småstadskänsla. Alltid springer man på någon man känner.
Okey Tack så mycket!!!
Vad ska studierna leda till då?
Om dom ska leda till en framtida jobb så råder jag dig att inte välja SH.
Jag vill utbilda mig till förskollärare.
Har hört, att det finns lite mindre risk att få tag på jobb om man väljer SH. Men jag tror själv att de inte spelar någon större roll. Det e ju brist på förskollärare. Tror inte dem tittar på skolan. Visst låter SU bättre. Men njaaa.
Jag e' nyfiken på vilken skola jag skulle bäst passa in på. Hur folket e' på SH och SU. Om det e nån skillnad...
Jag tror också att valet av högskola är viktigt, men kanske inte om du utbildar dig till förskollärare. Läser du däremot till tex ekonom är det av största vikt vilken skola du läst på den dag du ska söka jobb.