• Mysmysan2

Sjukt sugen på cheesburgare...

Det är väl ingen fara att äta chesburgare då och då under graviditeten? Är såååå sugen på Mc donalds cheesburgare.

Jag har mått så himla illa sista veckorna och det ända jag har fått i mig är glass och avocadosushi men nu skulle jag kunna göra vad som helst för en cheesburgare.

Ha ni sug efter något speciellt?

• Svar på tråden Sjukt sugen på cheesburgare...
  • Mirris

Jag åt en BigMac VARENDA kväll innan jag skulel jobba
    Inga pomfritt elelr dricka.. bara hamburgaren.. gu så gott det var!

Är nog inga problem.. åk du o köp dig 2 st burgare nu på en gång

• Skogshallon

McD-mat var nästan det enda jag kunde äta i början av graviditeten när jag väntade dottern. Och hon är frisk och kry idag så ät du dina cheeseburgare...

• Analoga

Hur kan ni vara sugna på McDonalds när det finns Max och Burger king? Så mkt saftigare och godare än de torra McDonalds!

• Kakan77

Men varför skulle man inte kunna äta hamburgare under graviditeten?

• Analoga
    Kakan77 skrev 2008-06-02 18:31:51 följande:
    Men varför skulle man inte kunna äta hamburgare under graviditeten?
    Klart man kan - men de känner kanske att de borde äta nyttigare under graviditeten men en hamburgare nån gång då och då gör ingen skada
  • LillaZ

På frågan om man var sugen på några speciella grejor så ja... Det är jag. Skulle kunna äta upp en hel sandlåda! Tror jag ska starta en tråd om konstiga cravings.

• principesa

haha det var precis vad jag var sugen på i början av graviditeten. Cheeseburgare och korv! Mådde också riktigt illa och det enda jag fick i mig var just cheeseburgare och korv typ. Kroppen blir bra skum ibland.

• Nos

Här har ni en till! Jag har haft enormt svårt att få mig någonting alls och min man har varit helt förtvivlad. Så en dag nr vi åkte hem från stranden åkte vi förbi en McD och jag ville ha cheesburgare. En U-sväng och två cheesburgare senare så grät nästan min man av lycka för att jag hade ätit. Man får allt lite perspektiv på det viktiga i livet nu. Ikeas korvar fungerar också fint med senap och ketchep. Tomater är en annan favorit samt choklate-ship garnolabars. Min läkare lugnade oss med kommentaren att hon bara käkade peking anka när hon var i första trimestern. Bara man äter nyttigare när illamåendet gått över.
    När vi berättade för svärfar att det är en bebis på väg så undrade han hur det skulle bli med vår semesterresa hem till Sverige i sommar. Men jag får flyga då och han svarade med: Tja det är ju ingen sjukdom att vara gravid. Obs, han menar bara väl men jag tycker allt det känns som världen värsta maginfluensa just nu
    Måste nog åka en runda till McD ikväll!

• mischa86

Åt bigmac o co nu ikväll när sambon kom hem. himla gott =) har åxå mått illa en del under graviditeten. inte haft sug efter något speciellt faktiskt, men det kommer kanske

• flowerLowa

jag är tvärtemot.. hade en period ett par månader inna jag blev gravid när jag var sugen på hamburgare heeeela tiden. speciellt mcdonalds... men nu sen jag blev gravid så blir jag sååå äcklad av tanken på en burgare.. är istället sugen på  lätt matt typ kokt fisk eller pastasallad... mm.. men jag orkar aldrig laga mat så det blir oftast mackor och ett glas mjölk..

~~Tredje gången gillt?? v 9~~
Svar på tråden Sjukt sugen på cheesburgare...