• annagumman

Någon som vart på Lanzarote i Januari?

Hej hej!

Vi sitter o kikar på resor i januari 09.. de lutar åt Lanzarote. Enkelt och bekvämt med barn osv.. all inclusive.
    Har vart på Gran Canaria 2 ggr, en gång i början av februari och en gång i april. Båda gångerna var det väldigt varmt.

Men någon som vart på Lanzarote i mitt på januari? Vi ska ev. åka den 16 januari.. och undrar hur temeperaturen är då!

• Svar på tråden Någon som vart på Lanzarote i Januari?
  • annagumman

jo jag vet, men gran canaria tex har ju väldigt missvisande temperaturer!
    när det e 21 grader i las palmas så e de ungefär 30 i puerto rico..
    tänkte omd e kunde vara liknande på lanzarote!

• Hera78

Har inte varit där i januari, men vi var där två veckor nu i mars. Varmt och skönt, om än blåsigt, men det får man räkna med på Lanzarote

• annagumman

ingen annan som har lite info?

• sherlock

Var på Lanzarote i början på Februari om det hjälper

Vi hade det ca 22 grader varmt och skönt. Brukar vara så varmt hela vintern enligt lokal befolkningen. Vattnet i havet var ca 19 grader så bada gjorde vi många gånger.

En kanon semester som vi varmt rekommenderar. Bodde i Playa Blanca och storm trivdes. Fin strand promenad och läckra vita stränder.

• Pyff

Vi var på Lanzarote i januari för länge sedan Det var väl ok varmt på dagen om man låg i lä, svinkallt i havet och riktigt kyligt på kvällarna (man behöver typ stickad tröja).

Pyff på er!
  • annagumman

låter härligt :)
    ska nog boka dit då... ska också till playa blanca isf :)

• SVejsan

Januari är på Lanzarote som på alla kanarieöarna: en chansning. Vi har varit 2 gånger och vi har haft allt från riktig värme til skvättande regskurer och 17 grader. På kvällen kan dock det behövas långärmad tröja och byxor med lång ben... Blåser svalt från och till... Vi föredrar dock Puerto del Carmen som inte är lika "dött" som Playa Blanca men ändå helt OK för mindre barn... Iofs så har vi aldrig sett charmen med All-inclusive. Man blir mycket mer låst på något sätt till hotellområdet...

Måste i Januari är dock Uppvärmd pool!!

• Ekorremamman

Vi åkte i början av februari 2005 och hade det snorkallt när vi var där. Kallaste vintern på 40 år! Då var det långbyxor och jacka även på dagen!
    Vädret kan vara lynnigt så det finns ju inga garantier.

Vi bodde också i Playa Blanca men tyvärr i den nyare stadsdelen. Därifrån var det långt att promenera till centrala delarna och ingen buss fanns det. Däremot fanns det en jättehärlig restaurang där som heter el Gaucho som var helt underbar att ta med små barn till.

Vi har varit på Teneriffa, Gran Canaria och Lanzarote och Lanzarote är den ö som jag helst skulle vilja åka tillbaka till. Otroligt vacker ö. Det är verkligen lätt att köra bil där så det är verkligen att rekommendera! Hellre kosta på att hyra bil och åka runt på denna ö än att betala för all-inclusive. Speciellt med tanke på vädret, inte så kul att hänga på hotellet och bada i pooler om det är dåligt väder.... tycker jag iallafall

Svar på tråden Någon som vart på Lanzarote i Januari?