• Labrat

EN fot svullnar....

Vet att det är många som har samma problem som jag i värmen, dvs att fötter o händer svullnar... men är det någon annan som varit med om att bara EN fot svullnar?? Har en "elefantfot" och en fot som är nästan som vanligt...

• Svar på tråden EN fot svullnar....
  • Lajkie

Min högra fot svullnade mer än den vänstra. Så det är nog normalt :)

• NinaMariaC

En till här med bara en svullen fot Den högra.

• Labrat

ah vad skönt att höra.. då är jag inte helt onormal iaf

• familjelycka83

ja det är nog helt normalt för det va likadant för mig nu sista graviditeten. den vänstra blev mer svullen än den högra. Glad

• Bispan

En gravid väninnas ben svullnade mer än det andra, det visade sig senare att hon hade en propp i det. Hon frågade om hjälp men ingen brydde sig om det. Du borde kanske kolla ifall det är samma sak med din fot? Hennes ben är för övrigt fortfarande lika mycket grövre än det andra. Det är svårt för henne att hitta brallor som sitter bra över båda benen.

• LiW

Jag har också ett ben som svullnat mer, det högra. Frågade BM häromdagen och hon sade att det var mer regel än undantag att ena benet svullnade mer än andra.

• Fionella

Samma här, men lugn..den andra kommer i gång den också..iaf. gjorde min det så nu är båda fötterna rejält svullna samt ena benet..inte skönt och verkligen inte snyggt...

• sannica

Samma här - den högra är mycket mer svullen.

Enligt min BM så beror det att bebisen "trycker mer" mot den högra sidan. Det är enligt henne mer som kommer ikläm på högersidan. Verkar vettigt tycker jag!

• blomman81

Tur man hitta denna tråden. här har vi en till som har en klumpfot (högra).
    Får hoppas att det inte svullnar mer. det känns ju läskit när man inte har riktig känsel i foten..

• Labrat
    sannica skrev 2008-06-03 09:35:23 följande:
    Samma här - den högra är mycket mer svullen. Enligt min BM så beror det att bebisen "trycker mer" mot den högra sidan. Det är enligt henne mer som kommer ikläm på högersidan. Verkar vettigt tycker jag!
    Ok.. kan ju stämma för mig oxå, är högra foten som blir elefantfot o min bebis har ju legat på höger sida nästan hela tiden (magen är ibland skrattretande "sned")
  • Gemelas

Min vänsterfot är mer svullen än höger

• Bispan

LiW: Det var nog det svaret min väninna också fick när hon frågade efter, att det var normalt. Tyvärr för henne så var det inte det.

• jannike85

min högra svullna upp som tusan, och min vänstra var precis som vanlig Nu dock jar svullnaden gått ner (efter 1 vecka), har haft fötterna högt upp så ofta ja kunnat) däremot är högra foten fortfarande "tröttare" än den vänstra

• kirei

Min partners ena fot och ben svullnade mer än det andra, och bev rött. Hon hade dessutom väldigt ont. Det visade sig vara en blodpropp i ljumsk-venen. Inte speciellt vanligt förstås men det kan hända ...

Svar på tråden EN fot svullnar....