• Hot Tuna

Ögonfransarna gick av. Mascarans fel? Hjälp mig.

Hej!

En morgon när jag sminkade mig som vanligt skulle jag dra bort några små klumpar försiktigt från undre fransraden. Till min fasa gick fransaran av!! Jag upplever även att fransarna är allmänt fjösiga nu efter att jag fick barn. Också under graviditen var de dåliga. Vad beror det på? Vad kan man göra?

Vilken mascara ska man använda.
    Jag hade Max factor stretch när de gick av.

• Svar på tråden Ögonfransarna gick av. Mascarans fel? Hjälp mig.
  • snappi81

Vet inte varför men så gör det för mig ibland med! Dom växer ut igen så jag har aldrig brytt mig om varför..

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • mican

Man ska inte dra i fransarna för de är jättesköra! Men som tur är så växer de ju ut igen! Jag vet inte hur stor inverkan Mascaran har men det är klart att om den torkar så kanske det inte är så konstigt att fransarna kan gå av om du drar i dom!

Skaffa en bra mascara som inte klumpar sig! Och använd en sån franskam som du kan ta bort klumparna med efter du lagt på mascaran!

Jag rekomenderar Mary Kays Ultimate Mascara som även ger näring till fransarna. Och att du använder en remover som varsamt tar bort maskara, du ska inte gnugga. Använd en bomullspad som du fuktar, häll på remover och lägg den över lockat så det löser upp maskaran. Dra sen utifrån och in för att inte gnugga och få in i ögat. En bra remover, Mary Kays Oil Free MakeUp remover. Den ger också näring till fransarna och huden kring ögat samt att den hjälper till att förtjocka och påskynda utväxten av nya fransar på sikt!

♥ Min Familj Rockar! ♥
  • Odile

Var det en gammal mascara? Vet inte om det kanske har nån påverkan.

• ming

Det sägs ju att håret kan bli dåligt efter att man har fått barn och när man ammar, så varför inte ögonfransarna också?

Tvättar du alltid bort mascaran på kvällen? Om man sover med mascara kan fransarna lättare brytas av. Om du använder ögonfranstång så gör du väl det innan mascaran är på, för det är samma där att fransarna har lättare att gå av då.

Svar på tråden Ögonfransarna gick av. Mascarans fel? Hjälp mig.