kolla kön på kattungar?
Någon som har något bra tips på hur man ska kunna se om en liten kattunge är hona eller hane?
Kattungarna föddes igår(1 juni) Vill ju gärna veta vad man ska skriva i annonserna:)
Någon som har något bra tips på hur man ska kunna se om en liten kattunge är hona eller hane?
Kattungarna föddes igår(1 juni) Vill ju gärna veta vad man ska skriva i annonserna:)
Ibland är det jättesvårt när dom är så små, vi hade en katt o trodde det var en tjej tills "hon" var runt 6 månader, då var det visst en kille... haha
Ja, det är ju inte direkt lätt!
Min sambo hade en kisse som var en hane...tills dom skulel kastrera och ringde och sa att...detta är inte en hane...utan en hona..hihi
hm, ingen som har något tips på hur hanar eller honor ser ut?!:)
Da må en løfte på halen!!
Hos tjejen sitter de to åpningene tett sammen.
Hos killen sitter to de åpningene lengre fra hverandre.
På en hona så sitter "hålen" tätt efter varandra och på en hane är det ett bra mellanrum mellan dom..
som föregående sa. de e e hur enkelt som helst!
lyft på den lilla svansen, e de ett litet mellanru mellan rumphål o kisshål=kille sitter hålen tätt ihop=tjej
enkelt va? har för övrigt på detta vis sett rätt på 18 kattungar hittills (fyra kullar)
Åh...tack..nu när ni säger det koemr jag ju på hur det är man tittar:)
Har ju kunnat detdär när jag var mindre...va bra! då ska jag kika igen och se om jag kan se någon skillnad:)
Tack för hjälpen!!!
Här kan du se en bild
http://www.goteborgskatthjalp.com/k%C3%B6nsbest%C3%A4mma.html
Har aldrig haft problem att se kön oavsett âlder sâ kolla du pâ en gâng. Har man av bâda könen sâ är det lätt att se även om man är ovan. När de blir äldre är det ju tydligare dâ kulorna buktar mer och mer med tiden pâ hanarna men ser ingen anledning till att vänta