• amasonas

Pärlspont på toalett!

Hej!

Jag undrar om det är nån här som har pärlspont på väggarna i sina toaletter?

Har ni bilder på det?
    Funderar skarpt på att klä väggarna i vår lilla toa med det & behöver ni lite inspiration, gillar den lite "lantliga" & gammeldags stilen....vilken färg har ni valt? våtrumsfärg?

I det aktuella rummet så är det endast toalett & handfat, ingen dusch/badkar/bide eller golvbrunn, då behövs väl inga våtskikt har jag fått för mig! Har jag fattat fel?

Tack på förhand!Flört

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • Svar på tråden Pärlspont på toalett!
  • Leo1961

Jag har haft det och jag målade det högblankt antikvitt med riktig oljebaserad färg. Skitsnyggt!

• amasonas

jamen visst är detGlad lite "klassiskt snyggt" på nått sätt....tror inte man tröttnar så snabbt + att det borde ju vääääldigt mycket billigare än att kakla/klinka hela rummet (nu kommer vi visserligen ha klingers på golvet..)

• Busungarnas mamma

Mina svärisar har det och de gjorde precis som Leo1961 har haft det.
    Det blev skitsnyggt.

Jag och sambon ska bygga hus i höst, vi funderar ev på att göra något med pärlspont på någon av toaletterna...Jag vill också se bilder om någon har

• leolina

jag har,finns bilder i galleriet!

• skåne tjej
    leolina skrev 2008-06-03 16:47:03 följande:
    jag har,finns bilder i galleriet!
    Er toalett var jättefin. precis min stil!
    Heter det "pärlspont" som man ska fråga efter på byggvaruhuset? vad kostar det per kvm ungefär?
    ska man ha något särskilt material bakom pärlsponten för att skydda mot fukt?
    First God created man, then he had a better idea...
  • MalleNalle

Välkommen till mitt galleri, där jag har en bild på vår gästtoa med pärlspont på väggarna!

• frulan

Lägger in en bild sen när vi är färdiga
    Eller så får det bli en bild under tiden, lite är färdigt.
    Däremot saknas sladden till kameran så jag får inte in några bilder, haha

• amasonas
    leolina & MalleNalle: Superfint hos er bägge två!!Glad Blir mer & mer övertygad om att pärlspont på toan kommer bli jättbra!

Frulan:
    Ser fram emot bilder!
  • Mamsis

Jag har bild på toan, men ingen pärlspont tyvärr..

• Novus

Åh, vill oxå ha pärlspont i badrummet.
    Ni som gjort detta, vad har det kostat er och hur stor har ni det?
    Vad är skillnaden att sätta trä istället för kakel i just själva arbetet?

Svar på tråden Pärlspont på toalett!