• gbgumman

När kan de börja ha guldhalsband?

Tänkte dotten skulle få en guldkedja när hon fyller ett år, Kan hon börja ha det på sig med en gång.

• Svar på tråden När kan de börja ha guldhalsband?
  • UnderbaraSöner

en del barn acceppterar d. fick massor me halsband men förvarar de som ett minne tills de själva vill ta på den..sen har jag två killar som älskar att klättra så jag skulle bli rädd för att de skulle fastna och ta sönder de..

• lia76

Så länge dte inte är så past grovt så det kan fastna någonstans och strypa henne.
    Är det smalt så går det ju lätt av istället om hon skulle fastna.

Funderar själv på att köpa ett halsband til min dotter.
    Hon är 20 månader.
    Men hon får nog ett på sin 2 årsdag.
    Vågar inte ha halsband på henne ännu

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • gbgumman

Hon får väll vänta då.

• La Lola

Min dotter är 8 år o har bara halsband nån gång per år.....

Jag tycker det ser obekvämt ut med halsband på små barn.
    O så tänker jag på risken att fastna oxå fast det är kanske en minimal risk.....

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • gizzla

finns som sagt tunnare länkar som går av ist för att skada barnet. Ett sånnt skulle jag kunna tänka mig sätta på mina barn. Nu vill ju dock inte mina barn ha halsband men OM *s*

• ellen81

Jag skulle också spara tills dom själva vill ha det på sig, och mer "förvara" det som ett minne. Personligen tycker jag inte att barn ska ha smycken. Dels för risken att göra illa sig, och sen är det ju inte för sin egen skull dom har det på sig, utan för någon annan.

• Intelligenti pauca

Min dotter hade halsband på sig någon enstaka helgdag när hon var ca två år vill jag minnas.

För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Plippi

Hon behöver inte alls vänta om du inte vill. Finns ju massor av bebisar som har det från födslen.

Min lilla kille har haft ett silverhalsband sedan han var ett år. Risken att de skulle fastna med ett halsband vill jag nog påstå är lika med noll. Kedjorna är INTE hållbara.(tillbringar dagarna med att sälja sådana)

• semlan99

Har haft halsband på mina småttingar, som sagt nackdelen är att de inte håller dom är ofta tunna och går av lätt.

• Marsfisken

Min dotter har haft halsband dygnet runt (i princip) sedan hon var lite drygt ett år, sonen kommer nog också få ett när han fyller ett

• Wailea

Min dotter har haft halsband desan hon var 8 månader, men bara när hon ska vara "fin". Har gått jättebra!

Svar på tråden När kan de börja ha guldhalsband?