Hur gör ni med sillen till midsommar?
Jag undrr lite hur ni andra gravida ska göra till midsommar, äta sill eller inte? Jag får olika svar när jag frågar "experterna".
Jag undrr lite hur ni andra gravida ska göra till midsommar, äta sill eller inte? Jag får olika svar när jag frågar "experterna".
Eftersom inlagd sill anses helt OK att äta som gravid, så kommer jag gvetvis att äta sill. Har redan hunnit äta matjessill flera gånger den här säsongen.
Vilka experter? Sill går hur bra som helst att äta! Kolla Livsmedelsverket. Själv äter jag sill minst två ggr i veckan nu när färskpotatisen har kommit. Älskar sill!
Skippar den eftersom det är verdervärdigt! Kunde äta lite sill, typ skärgårdssill tills jag blev magsjuk julen 2006. Sen går det inte alls...
men annrs skulle jag ätit den!
Jag kommer oxå att äta sill, har redan gjort det flera gånger. Som Sencha skrev så är det ok enl livsmedelsverket.
Ät sill du, jag åt nästan inget annat på julen
Det finns inga rekommendationer att man bör vara försiktig med sill, så jag kommer att äta och vara glad! Sill är såå gott!!
Man får ju äta sill så vill man ha är det bara att äta.
Dessutom innehåller sill massor med omega 3, och det är ju hur bra som helst att få i sig som gravid. Den enda sill jag tar det lite lugnt med är sill i krämiga såser där burken varit öppnad ett tag. Dvs som med all annan mat just nu när jag är gravid så är jag noga med fräschheten.
Jag åt sill i julas och kommer att göra det nu med. Det enda som jag har hört att man ska vara försiktig med är gravat.
Kanske någon liten bit bara - jag tycker inte så mycket om det...Men man får ju äta det, så det är inga problem på det sättet!
Det står ju i kostråden att man får äta så mycket man vill av det!
O Livsmedelsverket är experten i detta.
Varför lyssna på andra experter än livsmedelsverket? Deras kostråd är de enda du behöver kolla och där står klart och tydligt att inlagd sill är helt ok.