• Armani

Plötslig yr, kallsvettig och illamående men som går över direkt??

Är i v 22 och har nu vid några tillfällen plötsligt blivit alldeles kallsvttig, yr och väldigt illamående. Kommer som en blixt från klar himmel men försvinner lika snabbt igen.

Någon som har någon aning om varför det blir så??

Tacksam för svar!

V. 22 (¯`°?.¸ ღBF 081007ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Plötslig yr, kallsvettig och illamående men som går över direkt??
  • JohannaL

kan va så enkelt att du reser dig för fort, jag var jätte känslig för det i förra grav. Fick från ligande s först sätta mig en stunde o sen resa mig försiktigt. osv,. Socker fall hade jag ocksåe en hel del knaprade dextrsol (fruktsocker), till och från, var lätt att ha med sig när man kände sig yrslig =)

• Armani
    JohannaL skrev 2008-06-03 12:29:22 följande:
    kan va så enkelt att du reser dig för fort, jag var jätte känslig för det i förra grav. Fick från ligande s först sätta mig en stunde o sen resa mig försiktigt. osv,. Socker fall hade jag ocksåe en hel del knaprade dextrsol (fruktsocker), till och från, var lätt att ha med sig när man kände sig yrslig =)
    Kan tillägga att det hänt både då jag suttit och stått upp, aldrig då jag precis rest mig.
    Sockret hade jag oxå funderingar på men det stämmer inte heller då jag ätit för inte så lång tid innan det har hänt.

Värme eller vätskebrist känns oxå långsökt då det varken varit för varmt och jag dricker vatten stup i kvarten...

Men tack för svaret iaf
  • millamall

Känner igen mig litegrann, jag känner lite så när jag får en sammandragning. Fast i mindre skala.
    Får huvudvärk, hjärtklapp, yr och lite illamående.
    Men så fort sammandragningen släppt så försvinner det igen.

• Jezzie84

de där var jag oxå med om runt vecka 20-25. skitläskit, men gick över rätt fort.. några gånger va de bara rätt in på toa å spy.. som en blixt från ingenstans.. jätte yr å aldeless svimfärdig! har inte kännt nåt av de efter v.25 å min barnmorska sa att de inte va nåt att oroa sig över.. ofaligt, men än så obehagligt! hoppas de går över för dig!

• Mallaco

Blodtrycksfall pga att liten ligger mot kropspulsådern har jag haft under alla mina gravideteter (3st)mer eller mindre. Oftast bara med yrsel, men ibland även med illamåeende.

Lycka till!

• Armani

Tack för era svar!

Skönt att höra att det inte verkar vara något att oroa sig över. Får hoppas att det inte händer fler gånger, riktigt obehagligt ju!

Svar på tråden Plötslig yr, kallsvettig och illamående men som går över direkt??