Vi har introducerat en kattunge två gånger till vår misse och det har gått hur bra som helst!
Vi har stängt in vår gamla misse i ett litet rum, och låtit den nya kattungen gå runt och nosa överallt. Efter tio minuter ungefär har jag lyft upp kattungen och haft den i famnen medans sambon släppt ut den gamla missen.
Så har jag satt mig ner med den lilla missen och den stora kommer fram och vill hälsa. Den lilla har fräst lite och gjort sig stor, eftersom vår misse ser rätt stor ut. Men vår gamla är så snäll och vill bara väl.
Så de kan vara på en meters avstånd och den lille har inte velat gå närmare. Vi har då efter ett tag börjat busa med en leksak för att distrahera, och efter några minuter så har båda förstått att de kan ha riktigt roligt ihop! Då har de lekt lite långjagis och busat.
Så det har gått jättebra! Däremot så fick vi första nätterna låta den lilla missen sova inne hos oss i sängen och stänga ute den äldre för han ville bara busa natten lång och lillmissen var ju såklart trött. De sover ju så mycket.
Lycka till, det kommer gå finfint ska du se!