• Billy och Jag

Klippa pälsen runt ögonen..?

Jag brukar klippa ner pälsen runt ögonen på min hund.. annars ser hon knappt något.

Hon är cocker/pudel så hon har lite rinniga ögon.. om jag inte klipper i ansiktet så blir det stora klumpar av klet i pälsen.

Nu hade min sambo med sig hunden till jobbet och där säger en kille att man inte ska göra så! För att håret ska skydda ögonen eller nått..

Men det tycker jag bara verkar konstigt.. Ögonen rinner ju lika mycket oavsett hur pälsen ser ut och nu kan hon se utan problem.

gör jag rätt som klipper ner?

• Svar på tråden Klippa pälsen runt ögonen..?
  • Scraptroll

På pudel så klipper man då ner all päls i ansiktet även runt ögonen så det kan ju inte vara nått fel med det, eller?

• iii

Andra raser klarar sig ju bra utan en massa päls över ögonen

• Zocute

Jag har Bichon havanais o jag klipper ALLTID bort det som hänger in i ögat så hunden slipper irritation o klet.

Vet inte vad din sambos kompis menar, men ögonfransarna ska ju va kvar, han kanske trodde ni menade dem! fniss

• punkpappa

Chinese Crested Powderpuff här...

Vi klipper/rakar hela hans ansikte och ner på halsen.

Inget konstigt för denna ras iallafall.

• amomentlikethis
    punkpappa skrev 2008-06-06 00:20:07 följande:
    Chinese Crested Powderpuff här...Vi klipper/rakar hela hans ansikte och ner på halsen.Inget konstigt för denna ras iallafall.
    samma här... men klipper bara lite kortare.

vågar mig inte på att raka om han skulle se hemskt ut .-D
  • punkpappa
    amomentlikethis skrev 2008-06-06 00:22:49 följande:
    samma här... men klipper bara lite kortare.vågar mig inte på att raka om han skulle se hemskt ut .-D
    Han blir väldigt stilig när han är nyrakad får jag väl ta och berätta då =)
Svar på tråden Klippa pälsen runt ögonen..?