• Harley

*Jag är sedan 15 år tillbaka beroende av Coca Cola.

Jag är sedan 15 år tillbaka beroende av Coca Cola. Dricker minst 2 liter per dag och är upp på natten och dricker.
    Efter att jag slutade röka i november 04 så har jag gått upp ca 10 kg. Delvis beror det på sockerintaget såklart. Jag försöker undvika sötsaker i övrigt, men Coca Colan kan jag inte vara utan...
    Finns det fler som är som mig eller kanske har varit? Tipsa mig om hur man gör för att bli av med ett så starkt beroende....

• Svar på tråden *Jag är sedan 15 år tillbaka beroende av Coca Cola.
  • Jossan

vet inte hur man blir av med ett coca cola beroende har det själv..

synd att vi inte bor i usa för där skulle man kunna stämma coca cola för man inte kan sluta dricka

kram J

• AngelOfBerlin

Inte Cola light utan "RIKTIG" Cola?

• Jennie Brunflo

Jag har varit beroende, inte lika häftigt som dig......men beroende var jag.

Det jag gjorde?
    Jag bestämde mig och så bara slutade jag.
    Det låter ju väldigt lätt va?

Jag gjorde det i samband med en resa där jag inte hade tillgång på cola och sedan höll jag i hatten så jag inte började igen.
    Nu kan jag dricka cola när jag vill och hur mycket jag vill utan att trilla dit igen. Jag är inte ett dugg beroende utan dricker bara när jag har lust.

Hur mår dina tänder när du dricker så grymt mycket cola?

• Harley

Coca Cola the real one... Den andra är ju ännu skadligare...

• me myself and I

Är väl inte just cola-beroende men koffein över huvudtaget. Får jag inte kaffe, te eller cola så kommer huvudvärken som ett brev på posten. :-/

• Dessie

Jag var Coca Cola - beroende förut: drack 3 st 6-pack + 3 st 1½ lit flaskor varje dag.
    När jag blev gravid med 1:a barnet (feb -00) mådde jag illa av cola, kräktes när jag kände lukten.
    Om min man hade druckit cola så tvingade jag honom att borsta tänderna först innan vi pussades.
    Sedan feb -00 så har jag druckit 1 burk (33 cl) + 2 jättesmå glas med cola - drack mycket motvilligt och fick äckelkänslor.

• ming

Japp, jag var beroende i flera år. Drack också 2l varje dag. De flesta som inte är beroende tror ju att man blir beroende av koffeinet, men jag är ganska säker på att det är sockret.
    Försökte ersätta det med sockerfria drycker, som Fun light, men det gick inte så bra. Jag föll tillbaka ganska snabbt.
    Men en dag så slutade jag bara. Och så drack jag inte cola på hur länge som helst. Nu kan jag dricka cola nån gång i månaden utan att det händer nåt.

• Mamma Lisa

har samma problem.

men det är avrken socker eller koffeinet jag har sug efter utan kolsyran haha. Sen är det nåt speciellt med coca...

har inte druckit sen igårkväll, STOLT.

• sisley

Många forskare idag menar ju att socker är lika beroendeframkallande som t ex kokain. Den enda som kan hjälpa dig är du själv genom att sluta dricka coca-cola. Det kanske låter förmätet av mig att säga så men det är ju så det är. Det kommer säkerligen inte att bli lätt och du kommer kanske få abstinens men försök härda ut. Det är övergående.

/Läskhatare sedan barnsben!

• Harley

Jag hade inga problem med att sluta röka så jag tycker att det känns fjantigt att ha problem med att sluta dricka Cola, men så är det... Jag har tydligen inte lika stark karaktär längre...

Svar på tråden *Jag är sedan 15 år tillbaka beroende av Coca Cola.