• josssan84

Förstahusvagn?

Hej hej!
    Jag och min familj letar efter en husvagn att köpa. Vi är helt nya på detta område och skulle behöva lite tips från er erfarna. Vi kan tänka oss lägga runt 100tusen. Det jag vill ha är en vagn med färdiga sängar, alltså inte behöva fälla ned bord etc. Vi har två barn på 2 och 5år och så är det vi två vuxna, även en hund har vi. Jag vill också ha en fräsch vagn, som har bra förvaring, dusch etc.
    Vill kunna använda den på vintern med.
    Har ni några tips på bra vagnar för vår familj så ge gärna tips på märken och typer, ge också tips på vad vi behöver titta noga på vid närmare tittar på dem.

Tack på förhand!!

• Svar på tråden Förstahusvagn?
  • pluppiz

hej!!

Va kul att skaffa husvagn=)
    En viktig sak är att vagnen ska vara fukttestad av en auktionerad elelr va de heter firma.
    Sen är förtält ganska dyrt att köpa separat så de är ju en fråga ni bör tänka igenom om ni vill ha det elelr inte.
    Kända vagnar som är bra på vinterna är polar kabe och solifer. Varför inte kika in på en husvagnsfirma och kolla runt på olika modeller så får ni en bättre hum va ni vill ha =)
    lycka till

• josssan84

Tack för svaret, jo vi kollar runt på olika firmor men man känner sig alltid lurad tycker jag. Men fukttest bör ju va bra att kika på!
    Har sett att KNAUS och EIFELLAND har fräscha vagnar till bra priser, men är kvaliten dålig?

• pluppiz

tyvärr kan jag inte uttala mig om de vagnarna. hobby och adria däremot är billiga vagnar med. och bra. men vet inte hur de är på vintern dock.

• Vårsolen

pappas fru har tidigare haft en Knaus Eiffeland och den användes visst året om, de var supernöjda, själv kan jag inte nått om husvagnar men just en sån Knaus ska vi bo i en vecka i sommar är det tänkt

• josssan84

Ja de Knaus ser verkligen superfräscha ut på bilder och billigare än de andra kända märkerna. Vi funderar på att starta med att hyra en vagn i sommar för att se om det passar oss...

• Lyck4

Hej hej! Mina föräldrar har i många år varit husvagnsförsäljare och vi har även campat med husvagn sommar efter sommar under min uppväxt..
    Knaus och eiffeland har jätte fina vagnar till bra priser.. men det absolut bästa ni kan göra är att leta upp husvagnsförsäljare i närheten av där ni bor och åka och titta, då lär ni nog komma på ganska snabbt vad ni letar efter och får se många olika alternativ både i utseende och prisklass.. :) Jätte lycka till!

• josssan84

Tack för allqa tips! Hobbyn va skitläcker, får ta oss till närmsta husvagnsbutik och kika.

• Mikah

Hur stor är hunden? Vi har en Golden retreiver och köpte en Hobby kmfe 560 förra året. Hon kunde ungefär gå in och backa tillbaka. Annars är det superbra planlösning. Men det är många märken som har den planlösningen.
    Pga av hunden bytte vi vagn och har nu istället en Cabby 620+F2C vilket betyder att alla sängarna är bak.

• josssan84

Vi har med en golden, och han e stor, skall kika på vagnen nu, tack för tipset!

Svar på tråden Förstahusvagn?