• M och M

Kärlekssång till dotter på namngivning???

Hej!

Min lillasyster ska sjunga för min dotter på hennes namngivning. Tänkte höra om någon har något bra förslag till fina sånger denna dag. Hade inte speciellt tänkt på barnsånger utan snarare vackra kärlekssånger som passar.

Två förslag är 'isn't she lovely' Stevie Wonder, 'du är det finaste jag vet' Björn Afzelius.

Finns det några andra fina sånger som ni tänker på???

TACK & KRAM

• Svar på tråden Kärlekssång till dotter på namngivning???
  • Smulan 80

På vår sons namnkalas spelade vi " av längtan till dig" av CajsaStina Åkerström - den e sååå fin.
    Och så det gåtfulla folket - fast då hade vi en kompis som sjöng den.
    Det var mina förslag det :) Hoppas ni hittar något ni blir nöjda med. :)

• mortillsju

Åhhh "isn´t she lovley" sjöng Sagas storasyskon för henne när hon döptes i kyrkan förra året! Så fint det var *minns*

• M och M

Tack! Vad ni är snälla

'Av längtan till dig' är ett fantastiskt förslag! 'Tillägnan' vet jag tyvärr inte hur den låter (känner säkert egentligen igen den men kan inte få fram i huvudet). Letar på nätet men hittar ingenting. Ska gå in på din länk MrsQ.

Det gåtfulla folket hade vi på min sons namngivning, så den känns som 'hans' sång.

Kram

• MrsQ

">

Här har du den! Men den är vackrare som visa och inte så krystad. Så här skall den inte sjungas
  • bråksara

ge din själ stilla ro, tycker jag är underbar!

• M och M

MrsQ - har nog aldrig hört den... Kan man tänka sig! Den är i alla fall jättefin. Får höra med lillasystern om hon kan den.

Bråksara - ska leta upp hur 'ge din själ stilla ro' låter.

TACK!!!

Svar på tråden Kärlekssång till dotter på namngivning???