• Anonym

Hur full är man om man har 2,96 promille?

... är min fråga. En anhörig till mig som åkt fast för rattfylla hade det. Jag är så ARG på henne , samtidigt som jag inser att hon har problem. Hur pass mycket kan hon ha druckit för att få denna promillehalt, någon som vet?

• Svar på tråden Hur full är man om man har 2,96 promille?
  • buffe

man är ju typ död vid 4 inte mår man bra iaf. hon lär ju druckit hela baren!?

• Anonym

Nej, jag vet, det låter jättehögt tycker jag också. Då har hon satt sig i en bil och kört mellan Heby och Uppsala också... livsfarligt! Hon mår verkligen inte bra psykiskt, men jag trodde inte att det var så här illa!

• Anonym

Hon kan ha druckit under flera dagar med och därav den höga promilen "inte för att det ska vara en ursäkt" finns dom som haft runt fyra promile och dom är alkholister

• Anonym
    Svar på #4
    Anonym skrev 2008-06-03 17:54:51 följande:
    Hon kan ha druckit under flera dagar med och därav den höga promilen "inte för att det ska vara en ursäkt" finns dom som haft runt fyra promile och dom är alkholister
    Ja, förmodligen, och hon är alkoholist och tablettmissbrukare (men jobbar 100% och är utåt sett skötsam). Bilen kraschade, så hon lär ha varit rätt plakat...
  • Anonym

2,96?
    Aspackad!
    Bra att hon åkte fast! Förhoppningsvis kan det få henne att vakna upp.

• Anonym

Är man normalkonsument är man däckad i det närmsta medvetslös vid ca 1 promille så jag man har druckit mycket och under lång tid Men som normalkonsument skulle man definitivt varit helt medvetslös vid 2,96.

• Tavelkrok

Kör man bil med 2,96 promille är man alkoholist och är ordentligt tillvand. En normal människa är medvetslös, på gränsen till alkoholförgiftad, vid den halten. Det är bara att gratulera din kompis att hon fortfarande lever och att det förhoppningsvis blev den ringklocka som kan få henne att vilja sluta dricka.

• Anonym

Tack för alla svar! Jag blir lite mörkrädd när jag tänker på hur full hon måste ha varit, har inte riktigt insett vidden av hennes problem förrän nu. Men tyvärr! tror jag inte att hon vaknat upp av detta, mamma ringde idag och berättade att hon var full igen (på dagtid, hade gått från jobbet). Hon kommer att få fotboja för detta trol., men jag tror som sagt inte att hon kommer att bättra sig själv... önskar att man kunde tvångsvårda henne på något sätt.

Tompavan: hon är inte min "kompis" utan en släkting på 61 år. Tycker att hon borde fatta hur VIDRIGT det är att utsätta andra för rattfylleri, hon kunde ju ha dödat massor av människor! Min man kör den vägen ofta till jobbet - tänk om hon dödat honom och vår dotter?

Svar på tråden Hur full är man om man har 2,96 promille?