• kladdkakan

Tonfisksnittar

ska ha lita kalas imorgon för ca 30pers, och tänker göra snittar med tunnbröd som man fylle rmed tonfiskröra, och kanske en laddningen med skinkröra. Har någon något bra recept, eller någon hum om hur mkt jag ska köpa av varje matvara? Ska också köpa mousserande vin, hur många flaskor?

tack på förhand!

• Svar på tråden Tonfisksnittar
  • kladdkakan

Haha alltså snälla ni måste hjälpa mig, der här ser ut att bli ett roligt kalas då fler och fler nr rasar in som jag borde ringa enligt andra :P Finns det ingen som sitter inne på lite tips?

• Jarboe

Jag har två olika förslag på tonfiskröra:

1- mixa en burk avrunna kikärter med 2 dl creme fraiche (gärna den smaksatta varianten) och en burk avrunnen tonfisk i olja. Tror att det räcker till ca 4 hela tunnbrödsrullar.

2- blanda buktonfisk med hackad ättiksgurka och majonäs - är osäker på mängden här, jag brukar höfta

• Motljus

En god tonfiskröra är att blanda tonfisk (i vatten), creme fraich, purjolök och lite salt och peppar.
    Glöm bara inte att hacka purjolöken ordentligt, den blir godare då.

• kladdkakan

Tack :) har hittat ett recept här som jag tror att folk gillar, me jag är osäker på mängd och så. Hur mkt är egentligen 10msk majonnäs?

• kladdkakan

Ooh jag är så taggad! Det här kalaset är för min syster. Hon är bortrest nu och anar inget, men imorgon när hon kommer hem kommer flera av hennes vänner stå på altanen och sen ska det skålas i champagne och ätas snittar och grejer! :D Ska bli så kul att se hennes ansikte när hon ser alla :)altanen ligger mot vägen så hon kommer se direkt. jag kommer grina... haha

Svar på tråden Tonfisksnittar