• Sorax

Final Fantasy... vilket är det bästa?

Trogena Final Fantasy fans vilket tycker ni är det bästa FF som gjorts genom tiderna och varför...?

• Svar på tråden Final Fantasy... vilket är det bästa?
  • Sorax

Själv tycker jag FF 7 och 9, fast jag har inte spelat alla. tyckerr det är en bra hndling och så gillar jag stridssystemet och den underbara musiken...

• ilyrm

Jag fastnade mest för 8 men gillade även 10!

• Tupp

Final Fantasy 7 utan tvekan, storyn & Sephiroth

• Euphoric

9an, inte kört 7an. Och orkade inte spela klart 12an, fastnade aldrig i den storyn

• Rafael

ff7 självklart kommer köpa det om gjorda versionen till ps3

• finntroll

7an helt klart, bäst story och snygga filmer

• Euphoric

12-an hypades upp till att vara lika bra som 7an och 9an. Jag älskade 9an och började köra om det samma dag jag klarade det. Men 12an har jag inte ens orkat köra klart, är det bara jag som inte tyckte de va så bra?

• Joppe joppe

FF7 äger alla andra efterkommande spel. Storyn, karaktärerna, känslan....*suck* Det måste vara såhär som knarkare känner sig när dom försöker jaga den där magiska känslan... Kommer förhoppningsvis att hitta nått spel som kan ge mig samma upplevelse, men har hittills inte hittat något som kan matcha upplevelsen. Har iofs inte spelat 12:an, men det lilla jag sett har inte imponerat så värst mycket.

• PunkJohan

Sjuan, utan tvekan. Finns inget spel som kan matcha storyn och spelupplägget lika bra. Dessutom. Vem kan klå den härliga "hatkärleksrelation" som Cloud och Barret har för varandra i början (och i stortsett resten....) av spelet? Nian är iofs sjysst med men sjuan är snäppet vassare.

• skrattande

Jag får väl häng på massan och säga 7:an. Storyn är ju så jävla bra. Min första tanke var "hur i helvete har de hunnit skriva alla kick-ass dialoger?!"

• deltanr1

6:an utan tvekan!! Körde versionen som släpptes till psx

• pilfink

Rafael skrev 2008-06-09 11:37:48 följande:

ff7 självklart kommer köpa det om gjorda versionen till ps3
    Ingen sådan är bekräftad. Bara rykten.

Själv tycker jag nog nian är bäst faktiskt med sjuan strax efter.
  • Sniffy

FF VII såklart, även om serien börjar kännas urvattnad av allt som har kommit till diverse konsoler. Kör dom nyfräschade versionerna till NDS nu senast FF IV, ser fram emot FF XIII men känner mig kluven till att den släpps på två olika format PS3/360, när det ändå är en kioskvältar titel och konsolkriget står på sin spetts(lätt överdrift)

• Pusher

Själv föredrar jag del 10 eller X som de hette .. Köpte även X-2, tyvärr visade de sig vara rena dyngan.

Hoppade över del 12 men känner mig lite intresserad av del 13.
    Frågan är bara till vilket system?

Sniffy skrev 2008-08-03 14:28:54 följande:
    Kör dom nyfräschade versionerna till NDS nu senast FF IV, ser fram emot FF XIII men känner mig kluven till att den släpps på två olika format PS3/360, när det ändå är en kioskvältar titel och konsolkriget står på sin spetts(lätt överdrift)
    Hur känns den upphottade del IV till NDS då ??
    Lite sugen att ha nåt att lira på nattskiften ..
  • Sniffy
    Pusher skrev 2008-08-07 05:08:10 följande:
    Själv föredrar jag del 10 eller X som de hette .. Köpte även X-2, tyvärr visade de sig vara rena dyngan.Hoppade över del 12 men känner mig lite intresserad av del 13.Frågan är bara till vilket system?
    Hur känns den upphottade del IV till NDS då ?? Lite sugen att ha nåt att lira på nattskiften ..
    FF IV till nds känns som Dr Alban brukar säga "Stabilt", dom gör allt ett bra jobb, även med FFIV. En klar 8 av 10, även om man har spelat originalet. Satsa.
  • Pusher
    Sniffy skrev 2008-08-07 19:43:06 följande:
    FF IV till nds känns som Dr Alban brukar säga "Stabilt", dom gör allt ett bra jobb, även med FFIV. En klar 8 av 10, även om man har spelat originalet. Satsa.
    Nice Då blir det att kolla närmare på de då ..
  • sluGZ

7 an är ett av de bästa spel jag lirat nånsin... allt med de e grymt. gillar dock 6 och 9 nästan lika mycket :)

Svar på tråden Final Fantasy... vilket är det bästa?